Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 03. 10:00 - Nemes Lenke

Milyen egy jó honlap?

A fenti témáról könyveket lehetne írni, sőt voltak is többen akik megtették, ezért én nagyon kivonatosan csak a lényeget szeretném összefoglalni:

  • egyszerű
  • könnyen átlátható
  • célorientált
  • felhasználóbarát
  • informatív

Egyszerű: szorítkozz a lényegre! Csak annyi menüpont legyen, amennyire valóban szükség van. Az olyan menüpontok, mint az "Állásajánlatok", a "Hírek" vagy a "Sajtóközlemények" (pláne ha szökő évente frissíted) elfér a Rólunk fül alatt is, almenüként. Szem előtt az legyen, amire a látogatód kíváncsi:

  1. Mi a probléma, amiért a Te céged van
  2. Mi a terméked/szolgáltatásod, ami megoldás erre
  3. Hogyan tudja megvásárolni
  4. Hol tud kérdezni/ gyik
  5. Giga sok infó annak, aki még nincs a vásárlási fázisban (csali anyag automata levél sorozattal, blog, Facebook doboz...)

Minden másra ott a kereső az oldaladon. Ugye van?

Könnyen átlátható: az első pontból adja magát, legyen szép, átlátható, egyértelmű. Az össze vissza bonyolult kattints ide, nézd meg a videót, gyere vissza, menj a webáruházba labirintusokon az átlag felhasználó elvérzik. Pláne ha mobilról nézi az oldalad. Apropó mobil, a weblapodnak: gyorsnak, reszponzívnak és nem túl adatforgalom zabálónak kell lennie, különben a mobilosok nem fogják szeretni.. 

Célorientált: a weboldal egy önálló kis univerzum, minden egyes lapjának kell legyen célja! A termékleírás egy falatnyi sales oldal, a főoldal egy érdeklődő mágnes, a sales és landing oldal egy konverziós eszköz, a csali anyagod pedig egy tanfolyam (amit elvégezve az érdeklődőből vásárló lesz). Minden egyes cikk, termékleírás, oldal megszerkesztése előtt tegyél fel magadnak 3 kérdést:

  1. Kinek írom? (a rólunk-ot a Google-nek, a csali landing oldalt pedig a célcsoportodnak)
  2. Mi a célom vele, mit várok az olvasótól? (jobb helyezés a találati listában, csali anyag letöltés, feliratkozás, vásárlás, ajánlatkérés)
  3. Mi történjen, ha nem valósul meg a cél? (még több seo, kilépő pop up, downsell ajánlat, automata sorozatra felíratás, remarketing biléta..)

Magadnak ne írj a webre, inkább fogj egy szép naplót és írj abba, ha csak úgy céltalanul szeretnél írni.. 

Felhasználó barát: sokan azt gondolják, hogy az egyszerű és átlátható is felhasználó barát, pedig nem biztos. Lehet, hogy a webshopod eszméletlenül igényesen van összerakva, a vásárlóid mégis rendre kilépnek megpakolt kosárral fizetés nélkül. Miért van ez? Mert valami fontosra nem kaptak választ. A "Fizetés" gomb mellett nincs ott a szállítási tudnivalók, vagy a ruhák mellett nincs ott a mérettáblázat (igen, minden egyes termékoldalon.. ). Mindent oda kell tenni a keze ügyébe, hogy amikor a fizetés előtt még egy pillanatra habozik, akkor ne legyen lehetősége arra fogni az elnavigálást, hogy "hát nem találtam a szállítási költséget..  vagy hogy nem tudom pontosan milyen méretű az a cipő, amit rendelni akartam, mert nincs egy normális mérettáblázat ezen a honlapon" az ügyfeled  90%-hogy nem fog kutakodni. Ezért kell mindent logikusan felépíteni, és csak a vásárló számára fontos dolgokat leírni! 

Fontos dolgok.. 2015-öt írunk, amikor a metró egy fél városon átrepít 13 perc alatt. Nincs ideje az embereknek hosszas tájleírásokat olvasgatniuk, mint Jókai fantasztikus regényeiben. A honlapod, akkor lesz felhasználó barát, ha az értékesítést nem gátolod hosszas novellákkal..

Informatív: legyen rajta folyamatosan frissülő, témához kapcsolódó tartalom. A szolgáltatásod minden, a vásárló számára fontos mozzanatát írd le: mi történik a megrendelés után, milyen rendszeresen kapja meg a szállítást, mi történik, ha lejár az előfizetés (te fogod őt keresni, hogy újítsa meg, remélem ez nem kérdés..)..  

Tudom, hogy elképesztően nehéz megtalálni az egyensúlyt a hosszas leírás és az informatív ismertető között, de meg kell próbálni. A hosszas leírásokat pedig kis lenyíló fülek alá is elrejtheted, és majd az elolvassa, akit valóban izgat az adott résztéma. VISZONT! Ilyen trükkel soha ne rejts el fontos információt! (pl. hogy az ingyenes kiszállítás csak 20.000 Ft feletti költésnél jár) Hiszen ezzel becsapottnak érzik magukat a vásárlók, és nem fognak többet veled üzletelni. 

Tehát, törekedj arra, hogy a weboldalad az üzleti céljaidat szolgálja és ne csak egy pénztemető legyen, amin egy webfejlesztő nyerészkedhet!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr787668810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása