Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 04. 10:00 - Nemes Lenke

Listaépítés

Sokan tudják, hogy fontos a vásárlói, érdeklődői adatbázisok építése, de sajnos még ma is kevesen csinálják ezt jól. A lista az a csodafegyver, amiből újra és újra vásárlókat tudsz kigereblyézni, ha ápolod és karbantartod, gondosan építgeted. Amikor gyorsan kell pénzt varázsolnod egy villám e-mail kampánnyal máris kihúzhatod magad a csávából!

Ahhoz, hogy épüljön a listád 3 fontos dologra van szükséged:

  1. egy okra (módszerre), hogy megadja az elérhetőségeit
  2. forgalomra az oldaladon vagy az üzletedben, hogy legyen kitől elkérni
  3. egy hely ahol elkérheted

Szándékosan nem e-mail listát írtam, és az okoknál is utaltam rá, hogy nem csak online lehet listát építeni. 

Akár egy offline boltod van, akár egy csilli-villi honlapod tudsz listát építeni. 

Hol építs listát?

- mindenhol. Legyen honlapod, Facebook (és más közösségi médiás) oldalad, de az online pénztárgéped mellett is legyen egy fekete notesz. Sőt, ha jársz üzleti találkozókra a névjegykártyákat is szépen vezesd be az adatbázisodba, amelyeket kapsz. Ez is egy fontos erőforrás, és sajnos nagyon sokan elteszik a fiók mélyére.

Ugyan így, ha egy rendezvényre mész kiállítani, vagy árusítani ott is kérd el a vásárlók, érdeklődők adatait.


letoltes.pngLegyen forgalom ott ahol építeni szeretnél: 

- a honlapodon sok hasznos tartalommal, és fizetett hirdetésekkel tudsz forgalmat generálni. A közösségi oldalakon szintén a tartalom és a hirdetés hozhat sikert. Az üzletedbe pedig játékkal, hirdetéssel, szórólappal.. csábíts be embereket.  Törekedj rá, hogy egy-egy személyt több platformon is elérj! (telefon, email, DM, Facebook, LinkedIn, Youtube), hiszen így hatékonyabban tudod aktivizálni, amikor kampányolsz.

Adj okot rá, hogy megadja az elérhetőségeit!

- ma már a legritkábban szeretnénk feliratkozni hírlevelekre. Ezért, ha az oldaladon csak egy hírlevél feliratkozó lehetőség van, akkor ne várd, hogy túl sokan fognak azon keresztül csatlakozni a listádhoz! Menj elébe a kontaktusnak, ajánlj fel valami értékeset a látogatódnak: kupont, letölthető e-bookot, ami a problémájára nyújt megoldást, nyereményjátékot, ingyenes szállítást, kedvezménykártyát, egy grátisz ajándékot a vásárlása mellé, ha megadja az elérhetőségeit. Legyen ott a kassza mellett egy rövid kis kérdőív, amit ha kitölt akkor kap egy 500 vagy 1000 Ft-os utalványt, vagy egy nyereményszelvény.. Éttermek, kocsmák esetében is nagyon jól működhetnek a kérdőívek, ha a pincér a számla elkészítésének idejére otthagy egy kis kérdőívet. (ezt például a Trófea étteremben giga jól csinálják..de ez egy másik történet) 

+1 Ne felejtsd el megköszönni, hogy megadta az adatait!

Fontos tudnod, hogy az nem egy jó listaápolási módszer, ha mindig csak akciókat küldesz ki. Mindig adj értéket mielőtt nekiállsz kampányolni, különben hamar ignorálják az olvasóid a leveleid! A kampányodat nagyon meg tudja színesíteni, ha több elérhetőségen tudsz kommunikálni a vásárlókkal, ezért törekedj rá, hogy minél többet megadjanak. Offline könnyebb telefonszámot és e-mail címet is elkérni, online eszközökkel általában az e-mail címet tudod hatékonyan elkérni.

 

Címkék: listaépítés
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr977670724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása