Ha egy évvel ezelőtt írtam volna ezt a bejegyzést, akkor biztosan azt írtam volna, hogy egy felesleges kacat.. De mi is ez a kriksz-kraksz a szavak előtt, és ez mitől jó?
Maga a jel, a kettőskereszt, a feladat pedig, hogy a mögötte álló szóból vagy betüsorból egy hivatkozást varázsoljon. Ha beírod azt, hogy #ilovesleep például a Facebookon a keresősávba, akkor egy halom idézetet, alvós/ágyas képet fogsz találni ismerős-és ismeretlen emberektől és oldalaktól, akik az általuk nyilvános státusszal megosztott tartalom alá odabiggyesztették ezt a hashtaget.
Néhány éve még igazából csak a Twitteren és az Instagramon hódított, ma már a Facebookon is egyre többen használják, így kezd igazán izgalmas lenni.
Ha egy kép alatt látsz ilyen hashtageket, és rájuk kattintasz máris egy csomó új, érdekes anyagot találsz a témában. Egy kicsit ez ily olyan, mintha a Google-n keresnél, csak itt nem hagyod el az adott platformot, és nem feltétlenül neked kell beírni a taget, elég egy kattintás is a kereséshez.
Pl. látsz egy meseszép fotót a Maldív- szigetekről, és van alatta ilyen hashtag, akkor arra kattintva máris egy halom hasonlóan csodás fotót, élménybeszámolót, ajánlót fogsz találni a helyről.
Mitől izgalmas ez a vállalkozók számára?
- be tagelheted a termékeidet, szolgáltatásaidat, amit időnként leellenőrizhetsz, így tudni fogod hogy mit osztanak meg az emberek a cuccaidról
- közösséget építhetsz vele, pl egy klassz kis versenyt, vagy mozgalmat indíthatsz (pl. #100happydays) amire azzal tudnak jelentkezni az emberek, ha betaggelik ezt a kifejezést
- aktivizálhatod a követőidet: egy kellően egyedi, de azért megjegyezhető hashtaggal fel tudod pezsdíteni az oldaladon a párbeszédeket
- ha jó tageket használsz, akkor sok új ember talál rád, a tartalmaidra!
Ha megfigyelted, akkor ma már az összes celeb, sőt a közületek, nagyvállalatok is használják aktívan a tagelést, így hozva létre egy univerzális tartalommegosztót pl. a Twitteren.. ezzel juttatva még több emberhez el az üzenetüket. Ezzel a módszerrel nem csak a rajongóiknak jelenik meg az adott poszt, hanem bárkinek, aki a benne szereplő tagre keresett.
Amire figyelj a használatakor:
- legyen valamennyire egyedi, nem a #hajó nem elég egyedi, de a #kékszalag már igen..
- kerüld az elcsépelt hashtageket: #like, #yolo, #partytime ...
- ha több országban nyomulsz, érdemes univerzális (pl. angol) és az adott ország nyelvén is
- a több szótagból álló kifejezéseket nem tudja értelmezni még a rendszer, sem alsó vonással, se más jellel, nincs mese: egybe kell írni mindent.
- egy-egy poszthoz 1-3 tagnél többet ne használj. Elviszi a fókuszt, ráadásul nem fogják végig kattintgatni, csak a valóban releváns tartalmakhoz használd.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.