Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 23. 10:00 - Nemes Lenke

Te teszed azzá!

Nem tudom, hogy Te hogy vagy vele, de én sokkal könnyebben megjegyzek reklámokat, termékeket, cégeket, ha tudok hozzájuk kötni egy sztorit.

Nem kell talán messze menni, itt van az egyik gyors éttermi lánc friss kampánya, aminek a szlogenje arra épül, hogy te teszed azzágiphy.gif az ő cuccukat, ami. (belinkelném, de nem találtam meg a reklámvideót a nagytesó videóportálján)

Lehet szidni, vagy imádni a termékeiket és az üzletpolitikájukat, de azt azért el kell ismerni, hogy a marketingjük zseniális. Az utóbbi években kezdett igazán berobbanni a sztori- vagy élmény marketing. Azaz, hogy végre a reklámok nem arról szólnak, hogy mi a cucc és hol tudod megvenni, hanem hogy milyen élményt- sikert- elsőbbséget- különlegességet ad neked a cucc.

A példaként említett reklámban a McDonald's tökéletesen hozza azt az feelinget, hogy maga az öntetes fagyi az csak egy krémes hűsítő nyalánkság, de attól, hogy együtt töltöd az időt a szeretteiddel az elfogyasztása közben máris élmény lesz, egy kedves emlék, amire jó lesz visszagondolni.

Ez az, amitől működik a dolog. Az agyunk szociális ösztöneire hat, és mint tudjuk a racionális gondolkodásunkat az ösztönök különleges erőlködés nélkül képesek lemosni a színről.

Talán még dereng egy régi mosóporreklám arról, hogy a németországi minőségbiztosító labor által igazolt tökéletesen tisztító márka hogyan próbált meg beférkőzni a mindennapjainkba. Vagy nem, és akkor máris érted, hogy miről beszélek.. (jó példa erre, hogy nem is találtam meg a Youtube-on)

Ezzel szemben például a néha Pannon GSM csók reklámjára jó eséllyel emlékszel még.. hiszen ennek van egy nagyon helyes-kicsit nyálas mégis nagyon betalálós sztorija (eső, szerelmesek, első csók, bénázás)

 

Az ilyen szerethető, esendő, emberi történetek teszik a termékeket, a vállalkozásokat az életünk részévé. Ha tehát Te is szeretnéd, hogy ezentúl a hírleveled ne csak egy csini prospektus oldal legyen, akkor találj ki hozzá egy történetet, ad meg a miértjét. Figyeld meg, hogy ma már a legnagyobb multik is ezt teszik, sőt a legsikeresebbek olyannyira, hogy ha például karácsonyra készülődünk, akkor 10-ből 8 ember azt írja fel a bevásárló listára, hogy Coca Cola, nem azt, hogy kóla.. hiszen ahogy bejön a zimankó mindenkinél beütnek a kivilágított kamionos emlékek. 

Ha nincs leveledben, hirdetésedben sztori, akkor nem lesz annyira megjegyezhető, nem épül be a tudatalattidba

Ami általában működik sztori szempontból:

  • amikor én még fiatal/ beteg/ kezdő/ diák/ stb. voltam.. 
  • gyerekek/család (Sió reklámok..)
  • házi kedvencek (az összes állateledel reklám)
  • most van egy fordulópont az életemben, számot vetettem az eddigiekkel (pl. kerek születésnap, gyermek/unoka érkezése, költözés.. )
  • közösség, és az életük mindennapjai (Milka, Coca Cola)

Tedd a szövegeidet ilyen kontextusba és figyeld meg, hogy mi változik! Biztos vagyok benne, hogy ettől több hűséges, visszajáró vásárlód lesz! Márpedig egy visszatérő vevő mindig kevesebb pénzedbe kerül, mint egy új megszerzése.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr447724116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása