Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 26. 10:00 - Nemes Lenke

Előítélet a céged ellensége, vagy a segítője?

Az embereket az érzéseik, benyomásaik nagyban befolyásolják. Ugyan úgy, ahogy el tudod dönteni, hogy a villamoson melletted nyomorgó ember szimpatikus vagy sem, úgy tudod egy cégről is messziről megállapítani, hogy pozitív vagy negatív róla az előítéleted.

Mert van. Hiába is tagadod: a szöveg, a design, az értékesítő hangja, kiállása, a bemutató terem, a termékei csomagolása, a postai küldeménye tesz rád egy benyomást. Vajon a te vállalkozásod milyen benyomást kelt?

how-to-handle-the-online-blind-date.jpegBarátságos? Otthonos? Rugalmatlan? Steril? Álszent?Vagy éppen olyan, mintha "nekem találták volna ki"?

Számtalan olyan cég létezik, akikben valamiért zsigerből érezzük, hogy megbízhatunk. Ennek általában az az oka, hogy összhangban van az amit mondanak azzal, amit tesznek. Érezzük, hogy őszinte, hiteles a mondanivalójuk és főleg, hogy nem kihasználni akarnak.

Ez utóbbi nagyon fontos. Számos kutatás igazolta már, hogy egy vásárló hajlandó magasabb összeget kifizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, csupán azért mert szimpatikusabb a magasabb árfekvésű cég. Ennek a szimpátiának, bizalomnak, pozitív benyomásnak az elnyerése kicsit első randis dolog.

Abból is inkább vakrandi, hiszen nem tudhatod, hogy ki kapja meg az üzenetedet.

És, ha ez még nem lenne eléggé nehéz feladat azt is tudnod kell, hogy csak 1 első benyomást tehetsz, azt is csupán néhány másodperc alatt az emberekre, így nem mindegy mivel nyitsz.. 

Elsőre fontos a külcsín, de önmagában az még nem lesz elég a sikerhez, hogy van egy szép design a honlapodon, vagy egy dögös szórólapod. Át kell mennie annak az üzenetnek is, hogy van belbecs is a háttérben, amit érdemes megismerni.   

Mi az, amitől szimpatikus lesz az első benyomás rólad?

  • legyen hitvallásod, amit egyértelműen kommunikálsz (pl. azért lettél üveges, hogy mindenkinek megmutathasd, hogy a világ mennyire csodálatos hely)
  • egyszerű, áttekinthető, lényegre törő honlap/szóróanyag/hirdetés, ami tükrözze magából, hogy mi a célod
  • sugároznia kell minden anyagodból, minden kollégádból és főként belőled, hogy szereted amit csinálsz
  • higgy abban, hogy egy jobb hely lesz a világ attól, amit csinálsz (pl. mi azért dolgozunk nap, mint nap a marketing kivitelezésen, hogy az ügyfeleink sikeresebbek legyenek, arra koncentrálhassanak, amihez igazán értenek, amit szívvel-lélekkel csinálnak)
  • (leírom, pedig bízom benne hogy teljesen evidens és semmi szükség rá: VÁLLALD AZ ARCOD, hogy te vagy a Minta Kft. tulajdonosa, ügyvezetője, termékfejlesztési igazgatója, ...)
  • alakíts ki egységes, szép arculatot, hogy már messziről felismerhetőek legyenek a termékeid, anyagaid
  • gyűjts referenciákat és ne félj megmutatni őket!

Mutasd meg a vakrandin, hogy te nyílt lapokkal játszol. Kelts pozitív előítéletet a vállalkozásodról, mutasd meg, hogy Te nem azért vagy a bizniszben, hogy kizsákmányold a vásárlóidat, hanem szívvel-lélekkel akarsz segíteni nekik!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr437730754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása