Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 30. 10:00 - Nemes Lenke

E-mail marketing evolúció

Az elmúlt években sokat változott az e-mail marketing. Ha visszaemlékszel, akkor biztosan te is tonnaszám kaptad régen az ismerőseidtől a városi legendás, továbbküldős, szerencsehozó és egyéb hoax e-maileket.

Aztán felfedezte magának a vállalkozó szféra is ezt a műfajt, és elindult az e-mail marketing (evolúciója)... 

Szerintem ennek 3 jó elkülönülő szintje van:

  • spamként nyomuló, consolas betűtípussal írt, Google fordítóval készített, közel 0 hatékonyságú "levelek"
  • csilli-villi sablonokba ágyazott, személytelen (vagy csak a megszólítással operáló)  szórólap koncepciójú e-mailek
  • fejlett kommunikációjú, személyes hangvételű sales üzeneteket közvetítő hatékony üzenet

Elképesztő, de még ma is mindegyik típussal naponta lehet találkozni, bár azért már az első kettőt inkább a spambe teszik az e-mail szerverek. 

A csúnya sablonokról most inkább nem írok.. 

Ugye Te nem spammelsz, hanem saját listát építesz?

email-marketing2-bottle.jpgHiszen a saját lista: jobban konvertál (vagy azt is mondhatom, hogy egyáltalán konvertál..), nem fog jelenteni a spammelés miatt, nem bannolja az üzeneteidet (ami rontja az adott szerverre való bejutást a többi felhasználóhoz is). Általában a salsesek a "nagy számok" törvényére hivatkozva szeretik arra biztatni a marketingeseket, hogy vegyenek egy jó nagy listát és kezdjenek el e-mailezni rá, ami egyenlő a kéretlen levélküldéssel és nem lesz hatékony. Sőt. Az ilyen üzenetek kiküldése egyenlő az energia pazarlással, és könnyen feketelistára vágja a domainedet, ahonnan elég nehéz újrakezdeni tiszta lappal... 

A listád folyamatosan karban kell tartani, ezért ne csak értékesítést célzó, hanem hasznos tartalmakat is küldj nekik, hiszen ha mindig csak tukmákolod az árudat, akkor nem fog tőled vásárolni.

Tudom, hogy egy több ezer terméket forgalmazó webshopnak nehéz egy-egy termékről írni személyes sztorit tartalmazó e-mailt, de azt hiszem időnként érdemes próbálkozni azzal, hogy 1 levél 1 termékről szóljon. Valami jó kis referencia köré építve, vagy egy történetre felfűzve írni e-mailt. 

Ezt akár tesztelheted is, a lista szegmentálásával, tedd próbára, hogy a dögös szórólap típusú vagy inkább a sztorizós e-mail hoz több konverziót, megnyitást, átkattintást. Sőt, ha nagyon profi vagy, akkor rotálhatod is ezeket az üzeneteket az egyes vásárlói csoportok között, így nem lesz túl sok  a tőled kapott e-mail áradat.  Heti 1-2 levélnél többet nem érdemes küldened 1-1 felhasználónak. 

Teszteld, hogy a Te listádnak melyik hírlevéltípus jön be a leginkább? Hiszen minden iparág más és más, így könnyen lehet, hogy az olvasóid buknak a szép sablonban kiküldött levelekre ;)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr127744868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása