Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 31. 10:00 - Nemes Lenke

Hogyan aktivizáld a közösségi hálón a követőidet?

A kisebb-nagyobb oldalak többsége folyamatosan küzd azzal, hogy a követők, rajongók inaktívak. Nem szólnak hozzá a posztokhoz, nem lájkolnak, nem játszanak, nem terelődnek a honlapra, nem osztják meg a tartalmakat. 

Van persze ellenpélda is bőven, nézd csak meg egy rádió vagy telekommunikációs cég közösségi oldalait, rogyásig lesz aktív felhasználókkal.

Mit csinálnak máshogy amitől működik az aktív visszacsatolás?

  • olyan a szolgáltatásuk, hogy gyakran kerülnek kontaktba az ügyfeleikkel (pl. a rádió kívánságműsora, mi sem egyszerűbb, mint azt kérni a hallgatóktól, hogy a neten is kérjenek zenét?)
  • olyan a szolgáltatásuk, hogy a közösségi felületeken gyorsabban lehet velük kapcsolatba lépni, mint e-mailben vagy telefonon (pl. a mobilszolgáltatók.. e-mailre 30 napjuk van válaszolni, telefont pedig 5 percen belül illene felvenniük.. azonban ha panasszal élsz a közösségi oldalukon, ahol százak látják azonnal válaszolnak)
  • megosztó személyiségek (pl. politikusok, celebek)
  • igazi love brandek (Milka, Old spice.. )
  • nagyon minőségi az oldaluk rajongói közössége, akik valóban azért vannak ott, hogy tanuljanak/ szórakozzanak/ híreket osszanak meg hasonl érdeklődésűekkel..

facebook-upcoming-message-and-requests.jpg

Azt hiszem nyugodtan mondhatom azt, hogy ma egy like az oldaladra pontosan 0 Ft-ot ér. Azért van ez így, mert ha a rajongód nem lép veled kapcsolatba (nem olvassa el a posztodat, nem kattint a bejegyzésedre, videódra, nem lájkolja  a tartalmad és nem ír neked), akkor nagyon gyorsan ki fogsz kopni a hírfolyamából. Így pedig, ha nem fizetsz érte rendszeresen, akkor nem éred őt el, nem tudod a vevővé nevelés szamárlétráján végig rugdosni.. Nem lesz belőle hűséges követő, aki hűséges vásárlóvá érhet.Legjobb esetben egyszer vásárol tőled, vagy kipróbálja a minta termékedet. 

Mivel a rajongóidat elérni elég költséges játék, ezért a nagy és inaktív oldalak esetén érdemes átgondolni azt is, hogy egy új oldal indításával minőségi, hasznot termelő közösséget építs fel. 

Hogyan tudod aktivizálni  közösséged?

  • játékkal, a bejegyzés alapú játékok nagyon meg tudják dobni az aktivitást
  • kérdésekkel (általában elég megosztónak kell lennie, hogy hozzászóljanak, csak a rendszeresen kommunikáló követők, az oldalad véleményvezérei lesznek hajlandóak puhább témák esetében kommunikálni)
  • használj hashtageket, ezzel új emberekhez érsz el, akik az adott témában érdeklődőek, így könnyen találhatsz olyanokat, akik hozzászólnak vagy lájkolnak a Te oldaladon is.
  • az e-mail listádra küldj játékos üzenetet, ahol kéred őket, hogy egy adott posztodhoz írjanak, vagy nyomják meg a tetszik gombot a poszt alatt.
  • kommunikálj különböző platformokon velük, tereld őket a "benfentes" infók felé. Pl. Láttátok már az új Pinterest táblánkat az új kávézó szettjeinkről? Lájk, ha igen! Ha még nem láttad, akkor pedig nézd meg itt: link.. 

Kitartó munkával és kellően ötletes tartalmakkal elérhető, hogy néhány véleményvezér "szülessen" az oldaladon is, akik be tudják indítani a beszélgetéseket. Az se baj, ha eleinte a munkatársaidat, barátaidat kéred meg, hogy kezdjék el a beszélgetéseket!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr447724390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása