A kisebb-nagyobb oldalak többsége folyamatosan küzd azzal, hogy a követők, rajongók inaktívak. Nem szólnak hozzá a posztokhoz, nem lájkolnak, nem játszanak, nem terelődnek a honlapra, nem osztják meg a tartalmakat.
Van persze ellenpélda is bőven, nézd csak meg egy rádió vagy telekommunikációs cég közösségi oldalait, rogyásig lesz aktív felhasználókkal.
Mit csinálnak máshogy amitől működik az aktív visszacsatolás?
- olyan a szolgáltatásuk, hogy gyakran kerülnek kontaktba az ügyfeleikkel (pl. a rádió kívánságműsora, mi sem egyszerűbb, mint azt kérni a hallgatóktól, hogy a neten is kérjenek zenét?)
- olyan a szolgáltatásuk, hogy a közösségi felületeken gyorsabban lehet velük kapcsolatba lépni, mint e-mailben vagy telefonon (pl. a mobilszolgáltatók.. e-mailre 30 napjuk van válaszolni, telefont pedig 5 percen belül illene felvenniük.. azonban ha panasszal élsz a közösségi oldalukon, ahol százak látják azonnal válaszolnak)
- megosztó személyiségek (pl. politikusok, celebek)
- igazi love brandek (Milka, Old spice.. )
- nagyon minőségi az oldaluk rajongói közössége, akik valóban azért vannak ott, hogy tanuljanak/ szórakozzanak/ híreket osszanak meg hasonl érdeklődésűekkel..
Azt hiszem nyugodtan mondhatom azt, hogy ma egy like az oldaladra pontosan 0 Ft-ot ér. Azért van ez így, mert ha a rajongód nem lép veled kapcsolatba (nem olvassa el a posztodat, nem kattint a bejegyzésedre, videódra, nem lájkolja a tartalmad és nem ír neked), akkor nagyon gyorsan ki fogsz kopni a hírfolyamából. Így pedig, ha nem fizetsz érte rendszeresen, akkor nem éred őt el, nem tudod a vevővé nevelés szamárlétráján végig rugdosni.. Nem lesz belőle hűséges követő, aki hűséges vásárlóvá érhet.Legjobb esetben egyszer vásárol tőled, vagy kipróbálja a minta termékedet.
Mivel a rajongóidat elérni elég költséges játék, ezért a nagy és inaktív oldalak esetén érdemes átgondolni azt is, hogy egy új oldal indításával minőségi, hasznot termelő közösséget építs fel.
Hogyan tudod aktivizálni közösséged?
- játékkal, a bejegyzés alapú játékok nagyon meg tudják dobni az aktivitást
- kérdésekkel (általában elég megosztónak kell lennie, hogy hozzászóljanak, csak a rendszeresen kommunikáló követők, az oldalad véleményvezérei lesznek hajlandóak puhább témák esetében kommunikálni)
- használj hashtageket, ezzel új emberekhez érsz el, akik az adott témában érdeklődőek, így könnyen találhatsz olyanokat, akik hozzászólnak vagy lájkolnak a Te oldaladon is.
- az e-mail listádra küldj játékos üzenetet, ahol kéred őket, hogy egy adott posztodhoz írjanak, vagy nyomják meg a tetszik gombot a poszt alatt.
- kommunikálj különböző platformokon velük, tereld őket a "benfentes" infók felé. Pl. Láttátok már az új Pinterest táblánkat az új kávézó szettjeinkről? Lájk, ha igen! Ha még nem láttad, akkor pedig nézd meg itt: link..
Kitartó munkával és kellően ötletes tartalmakkal elérhető, hogy néhány véleményvezér "szülessen" az oldaladon is, akik be tudják indítani a beszélgetéseket. Az se baj, ha eleinte a munkatársaidat, barátaidat kéred meg, hogy kezdjék el a beszélgetéseket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.