Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 08. 10:00 - Nemes Lenke

7 klasszikus hiba a közösségi médiában (nem csak cégeknek...)

Vannak olyan tipikus hibák, amelyek mellett egyszerűen nem lehet elmenni. A sok csatornás kommunikáció lényege, hogy sokféleképpen kommunikálj, nem az, hogy sok helyen mond ugyan azt. (Erről a múltkor tettem fel egy helyes kis infógrafikát már.)

crisis-management-mistake.jpgItt az ideje, hogy néhány tipikus hibára is felhívjam a figyelmedet, hogy ezentúl Te is profi közösségi kalóz legyél.. :)

1., Klassz, hogy mindent meg lehet osztani automatikusan az egyes csatornákon (Facebook és Twitter összekötés, vagy éppen Instagram és Facebook..), de a lehetőségeidhez mérten ritkán használd ezeket a funkciókat, mert mindegyik felület másra való.. máshogyan kell elmesélni ugyan azt, hogy ne legyél unalmas, sablonos.

2., Túl sok hashtag. Én is nagyon szeretem őket, de 1-1 poszthoz MAXIMUM 3 db. Különben elviszi a fókuszt a tartalomról az ide-oda kattintgatás.. Erre pl. a Twitter 140 karaktere kevés is, de már a Pinterest is letiltja a bejegyzésed, ha túl sok a kettőskereszt benne.. 

3., Túl sok belőled. Sajnos mindig akadnak olyan ismerőseink, akik nem tudják mennyi az elég. Ha kirándulni mennek 5 percenként dobnak fel egy-egy újabb szelfit a tengerrel a háttérben. Ha egy gazdagabb élménybeszámolót szeretnél megosztani az ismerőseiddel, akkor a nap végén tedd fel egyben a képeket.  Fogd vissza magad, nem kell minden egyes percedet megosztanod a közösségi hálókon. (még akkor sem, ha különböző csatornákon teszed ;)) Céges profilokkal pedig ez hatványozottan igaz lehet, kivéve ha hírportál vagy női divatáru kereskedő vagy, mert az elbírja az óránkénti 25 posztot...

4., Jelölgetés. Azt hiszem ez az egyik legutálatosabb dolog a világon, amikor vad idegenek bejelölnek, vagy elkezdenek követni és kérik, hogy tegyem viszont ezt én is, mert ő ismerősöket, követőket gyűjt. Majd ha akarlak, akkor követlek, de addig.. csak azért mert Te felkérsz rá, nem foglak követni.. Ellenben, ha beszélgetést kezdeményezel, válaszolsz a kérdéseimre, akkor valószínűleg megkapod a figyelmem, a hűségem.

5., Túl sok idézetet posztolsz. Tudom, hogy rengetegen imádják őket, és szép számmal lehet vele lájkokat gyűjteni, de az neked mire is jó? Attól lesznek igazi barátaid, akikkel beszélgethetsz, akik segítenek ha szükséged van rá? Szóval, idézet csak akkor, ha az tényleg nagyon jó. Minden más esetben örülj neki magadban :)

6., Álneves profilok. Nem is értem, miért nem ezzel kezdtem. Azt hiszem, hogy kinőttünk az IRC korából, amikor még menő volt Napocska121-nek lenni a chaten. Ha véleményt tudsz formálni, akkor a neved és az arcod is vállald. Pláne a közösségi felületeken. A naplementés profilképű Nagy Pétereket nem szoktam visszaigazolni, hiszen tucat név.. 

7., Cég vagy Magánszemély- akármilyen picurka is a vállalkozásod, ne keverd a munkát a privát profilodra.  Legyen egy céges oldalad (nem profil!) és azon kommunikálj. 

Te melyikkel szoktál botlani a felsoroltak közül?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr697767692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.09.09. 10:12:18

Ezt a hashtag dolgot egyébként magyarázza már el valaki nekem. Elvileg arról szólna ugye, hogy kereshetőek legyenek a bejegyzések, vagyis ha kiteszem a VW Golfomat, és tagelem, hogy #golf, akkor a többi golfbuzi rátalál és öröm. Na de akkor mi az értelme az olyan hashtageknek, - és ezekből van több, sőt, én kb csak ilyeneket látok - hogy #demarhajótebédeltem, #szupernyárihangulatban, vagy #imádomaviszkikólát., és a hasonló baromságok. Ezek mi a francra jók, valaki valaha rá fog keresni arra, hogy #szeretemakiskutyámat?

Nemes Lenke 2015.09.09. 16:11:51

@shitgun: Szia shitgun! Szuper a kérdésed. :) Valószínűnek tartom, hogy kevesen fognak ilyen hashtagekre rákeresni, de nem kizárt. Pláne, ha gyakran használod, és látják az ismerőseid, olvasóid, követőid- lehet hogy ők rákattintanak és nyugtázzák, hogy ez a te egyedi címkéd. Előbb utóbb lehet, hogy lesz más is, aki ezt elkezdi használni, mert megtetszik neki.
Maga az értelem a # használatánál abban rejlik, hogy egy adott téma(vagy esemény) iránt érdeklődőknek nyújt segítséget a tartalomgyűjtésben. Éppen ezért a releváns hashtagek használatát javaslom csak. Könnyen elértéktelenednek a tucat hashtagek, ha nem azt mutatják meg, ami után érdeklődik az ember... és akkor semmi értelme nem lesz ezeknek a címkéknek. Nem fogja javítani a felhasználói élményt.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása