Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 09. 10:00 - Nemes Lenke

Kell-e a flört az eladáshoz?

Van egy kisbolt, ahova nap-mint nap betérek a kis ásványvizemért, és a reggelimért. Az itteni eladó srácok nagyon udvariasak, és minden nap jut egy-egy kellemes kis bók, egy cseppnyi udvarlás a vásárlás mellé. 

Személy szerint én ezt imádom. Igazán nőnek érzem tőle magam, és az a 2 kedves szó fel tudja dobni a legborúsabb, legfáradtabb hétfő reggeleimet is.

- De vajon tényleg szükség van erre a vásárláshoz? Hogy ne valamelyik másik boltba menjek be reggelente? Hiszen van mellette még 2 bolt..  

pincer_11457055.jpgGondolj csak bele a szórakozóhelyeken és az éttermekben is bevett szokás, hogy ahol lehetőség van az élelmesebb felszolgálók, pultosok oda-oda csempésznek egy egy kedves szót a busás borravaló reményében. 

- Ez vajon  szín tiszta haszonlesés, vagy azért van mögötte más is?

Azt gondolom, hogy azoknak az embereknek a többsége, aki eladó/értékesítő/pincér a döntő többsége humán és pörgős típusú ember. (Erről részletesebben itt, ha még nem ismered Orsi rendszerét.) Ennek pedig az a jelentősége, hogy nekik igen magas a szociális érzékenységük. Könnyen teremtenek kapcsolatot. .. és mint tudjuk ez a fejlett szociális kapcsolat az, ami minket embereket mássá tesz, mint a többi élőlényt. Erre vagyunk programozva, szeretjük, ha kedvesek velünk, ha megkülönböztetett figyelmet kapunk másoktól. 

(természetesen vannak kivételek, akiknek ez az ártatlan kis flört is már tolakodás, de a nagy többség számára ez egy jól eső gesztus.)

Összességében, azonban nem érzem haszonlesésnek, persze az ügyesebbeknek hoz hasznot, de őszintén azt gondolom, hogy nem csak ezért kedvesek az ügyfelekkel. Én is szeretek vidáman, mosolyogva foglalkozni a partnereimmel, és hiszek benne, hogy ezt ők is érzik és szeretik. Nekem is jó érzés és nekik is, ez az igazi win-win együttműködés.

Mi az, ami befolyásolja a vásárlásainkat? Azaz, hogy

  • hol vásárlunk
  • mennyit költünk
  • adunk-e jattot
  • visszatérünk-e és ha igen, milyen gyakran?

Ezekre mind-mind hatással van az, hogy milyen élmény az adott helyen/ szolgáltatónál vásárolni. Egy apró figyelmesség: legyen az egy köszönő lap, vagy egy kocka csokoládé, egy kedves szó, egy kacér kacsintás mind-mind olyan élmény, ami visszahozhatja a vásárlót, vagy éppen tágabbra nyithatja a tárcáját. Több, mint amire számított, mielőtt először költött nálad... ez a kulcs. 

És azért valljuk be, ezek nem olyan nagy tételek.. Néhány forint, és egy tudatos döntés kell hozzá. Az, hogy AKARD ÉLMÉNNYÉ TENNI a vásárlást. (Erre persze a munkatársaidat is motiválni kell, hiszen csak akkor működik, ha szívből jövő és őszinte az a gesztus, ehhez pedig annak is akarnia kell, aki elad!)

Szóval, nekem bejön a flört! :)

Keresd meg Te is, hogy a Te vállalkozásod hogyan tud egy kis extrát, egy kis udvarlást adni az ügyfeleknek és hidd el, örömmel fognak visszatérni hozzád. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr117771956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása