Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 15. 10:00 - Nemes Lenke

Amerikai bullshit.. vagy?

A korábbi munkahelyem egy amerikai érdekeltségű cég volt, így nem csoda, hogy "kinti" dolgot kipróbáltunk tulajdonosi kérésre. Ilyen volt az az üzletpolitika is, ami önhibáján kívül nem lett elég sikeres a cégnél.

Ez a vezetési technika arra épít, hogy a dolgozókat bevonja a cégvezetésbe, "tulajdonosi" státuszba emeli a munkavállalókat, akik így saját felelősségük tudatában többet tesznek a cég céljainak eléréséért.

Attól függetlenül, hogy nyugodtan mondhatom, hogy a létező leglehetetlenebb célkitűzéseket találta a ki a vezetőség, mint teljesítendő terv, ez az "amerikai bullshit" lehetett volna életképes, és biztos vagyok benne, hogy lehet is. Bízom benne, hogy sokan helyezik ilyen alapokra a saját vállalkozásukat. 

Pontosan azt az ideológiát tanítja, amire a lojális dolgozó 5 lépésben című "cikkemben" is utaltam. Vond be a dolgozókat a belső körbe. Legyen számukra is dicsőség, értékteremtő feladat veled dolgozni.

  • A dolgozókat megismertetik a vállalat pénzügyi mutatóival,
  • bevonják a döntési mechanizmusokba és
  • a tervek, vagy a terven felüli teljesítményekért ösztönzőket adnak a munkavállalóknak. A tervek között heti/havi célkitűzések szerepeltek osztályonkénti bontásban, valamint egy nagy közös célkitűzés éves szinten minden dolgozónak.

A felelősségérzet kialakítását azzal fejleszti ez az üzleti modell, hogy minden dolgozó alaposan megismerheti a mutatók alapján, hogy az ő munkája pontosan milyen hatással van a cégre. Megvizsgálhatja, hogy költségcsökkentéssel vagy termelékenységgel tud többet tenni a cégért (pl. egy csavar üzemben a menetmetsző mellett álló munkatárs egy kis odafigyeléssel elérheti, hogy kevesebb selejt készüljön, vagy a gyorsabb alapanyag betöltéssel többet tud termelni adott idő alatt.).

Lehetőséget nyújt a rendszer arra is, hogy a társosztályok munkáját megismerje mindenki, betekintsen a folyamatokba (pl. megy a szitkozódás, hogy a beszerzés megint nem tudott időben alapanyagot biztosítani a traktor gyártáshoz, biztos egész nap kávéznak.. miközben a valóságban az alapanyag időben meg lett rendelve, már úton van, de a határon megfogták, mert a bevándorlók miatt x napja áll a forgalom) sőt a javításra is lehetőség van. Ez a rendszer, ha komolyan gondolják a használatát: kialakít egy erős vállalati kultúrát, egy összehangolt kommunikációt, amit forintban mérhető haszonra lehet fordítani. 


1111010927290g.JPGHa jobban belegondolsz, akkor ez az üzletpolitika a te cégedet is felemelheti, javíthatja a termelékenységet, az ügyfélkezelést és az anarchikus állapotokból átszellemült tettre kész dolgozókat faraghat.

Íródott róla egy szuper könyv, ajánlom, hogy olvasd el és döntsd el: Amerikai bullshit vagy a céged jövője?

A könyv: Jack Stack: A nagy üzleti játék

(A könyvet itthon atom nehéz beszerezni, antikvárban talán.. nem egy mai darab, de sok olyan ötlet van benne, ami megfogadható. )

 

.. és miért gondolom ezt? Azért mert az én osztályomat megreformálta a játék. Egy összetartó csapatot formált belőlünk, akik rendre teljesítették  a havi terveket. Volt olyan hónapunk, amikor 152%-kal!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr417785684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása