Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 16. 10:00 - Nemes Lenke

A kommunikáció varázslata

Az egyik legcsodálatosabb dolog, ami az emberiséggel kifejlődött az a sokrétű kommunikáció. Talán egyetértesz velem, hogy milyen sok lehetőség adódik belőle. 

A marketingben, értékesítésben, üzleti életben kiemelten fontos szerepe van, hiszen ezáltal ismernek meg a vásárlók. Nincs más feladatod, mint az ő nyelvükön beszélni... de ez még nem minden. Ez csak egy TV, ha így kommunikálsz a külvilággal. Arra kell törekedned, hogy ne csak beszélj, hanem beszélgess!

Figyelj, hallgass, kérdezz és válaszolj!

communicationproblems.jpgTudom, hogy sok cég számára igen nehéz kicsikarni a kétirányú kommunikációt az ügyfeleiből, de ha sikerült az megkülönböztet a konkurenseidtől. Attól a ponttól kezdve, hogy beszélgetni kezdenek veled a vásárlók Te már nem egy idegen vagy, hanem "a bigyóshoposunk", "az életmód tanácsadónk", "a trénerünk", "a beszállítónk"... 

Ezt elérni bizton állíthatom, hogy GIGA nehéz.. Mi több, vetekszik a lehetetlennel az olyan cégek esetén, ahol már több, mint 1 ember dolgozik..   

Az egyszemélyes vállalkozásoknál azért könnyebb, mert még kicsik, emberibbek, hiszen csak egy lépéssel vannak az átlagember fölött azzal, hogy nekik nem mondja meg senki, hogy mit csináljanak. :)

Ahhoz, azonban, hogy mégis létrejöjjön a visszacsatolás óriási szükséged lesz arra, hogy amit mondasz, az összhangban legyen azzal amit teszel. 

Pl. Te egy kis virágbolt tulajdonosa vagy. Azért vagy az, mert szereted a virágokat, a természetet, a szép dolgokat. .. és ezt el is mondod a vásárlóidnak a munkáiddal, a honlapoddal, a Facebook, Instagram vagy Pinterest  oldaladdal.  Viszont, ha ezzel ellentétben a boltban azt látják a vásárlók, hogy dobálod a virágokat, rugdosod a koszorúkat és szitkozódsz mert megbökött egy rózsatüske, akkor pontosan azt erősíted meg, hogy az összes többi csatornádon csak a cukormázat nyomod, és igazából nem is szereted a szép virágokat, dekorációkat, csak egy jó biznisznek érzed. Hiteltelen leszel és eszük ágában se lesz a Te "ál-valóságodat" megosztani, tetszikelni, hozzászólni.. vagy maximum trollkodnak, hogy "na persze.. "

Te is tanultad általános iskolában szerintem, hogy a kommunikációnak nagyon-nagyon sok csatornája van. A beszéd, a hangsúlyok, a gesztusok, a mimika ha élő szóban kommunikálunk. Írásban, a stílus, a helyesírás, a tagoltság, a kiemelések, szakkifejezések sűrűsége a legmeghatározóbb jellemvonások, amelyekből az olvasó tudni fogja tudatalatti szinten, hogy Te szimpatikus vagy, vagy ellenszenves? 

Vagy.. a fotók- videók esetében a kidolgozottság, a hangok, zenék, a kompozíció mind-mind erősíti vagy gyengíti a visszacsatolás érkezését. 

Válaszreakciót 2 módon csikarhatsz ki:

  1. Ha rettenetesen szimpatikus vagy, és szinte "ismerősi" státuszba kerülsz a vásárlókkal (ezt könnyebb, ha van egy arca a cégnek)
  2. Ha kicsapod a biztosítékot, és ellentámadásra készteted az embereket.. 

A megosztó témáknak ez a kettő egyszerre megy (politikusok, celebek, giga cégek). A kis vállalkozások azonban a semlegesség párján állnak, és a kommunikációjukban is erre törekednek: "ne bántsak meg senkit.." és akkor nekem jó lesz. Nem lesz.

Ki kell csikarni a visszajelzést, lehetőleg persze a pozitív visszacsatolást.

Erre egy szuper módszer, ha a vállalkozásodhoz tágan köthető témák nagykövete leszel. Pl. A Marketing Kivitelezés üzletágunkban van egy Partnerünk, aki fonalakat, kézimunka könyveket, kiegészítőket és eszközöket árul. Ő a vállalkozása magját arra építette fel, hogy a kézimunkázó hölgyeket közösséggé tömörítette. Komolyan mondom, Gyöngyvértől csak tanulni lehet. Nap, mint nap lenyűgöz, ahogy a köré csatlakozott embereket csapatként vezeti, segít nekik, témával látja el őket, fáradhatatlanul tesz a közösségért, és ez működteti a vállalkozását, hiszen így tőle vásárolnak a kötés-horgolás szerelmesei. 

Szóval.. Keresd meg a Te témádat és kezd el felépíteni rá a közösséged kommunikációval. Adj nekik segítséget, lehetőséget, élményt és hidd el, hogy a bizniszed előnyére fog válni, hogy elkezdenek veled beszélgetni az ügyfeleid. 

Ráadásul egy jól kommunikáló hiteles céget könnyebb is marketinggel fejleszteni, sikeresebbé tenni.. a többi vállalkozás csak a marketing bullshit-et nyomja, amit a vásárlók kilométerekről kiszúrnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr167785636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása