Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 21. 10:00 - Nemes Lenke

Para-mi-méterezni?

Régen azt mondták a marketingre, hogy a "Reklámköltség fele pénzkidobás, bárcsak tudnám melyik fele..." és tádám! ma már egészen pontosan meg tudjuk mondai, hogy mi a pénzkidobás. Legalábbis, ha online nyomjuk a hirdetéseket. 

Ahhoz pedig, hogy ezt ennyire pontosan meg tudjuk mondani arra van szükség, hogy minden forgalmat azonosítsunk, ami az oldalunkra érkezik. Ebben segítenek az URL építők, amelyekkel egy azonosító kriksz-krakszot tudsz hozzábiggyeszteni a linkjeidhez. Ez persze nem szép, ezért vagy elrejted egy hiperlinkbe, vagy URL rövidítővel teszed széppé.. 

Építesz, aztán rövidítesz, és mégis gyönyörűen fogod látni az analitikába, hogy melyik linked hogy szuperál. Tereli-e a forgalmat a kívánt irányba, vagy csak biteket foglal az éterben.. 

Az így felvértezett linkeket az Analytics minden extra varázslat nélkül fogja mérni, amit itt találsz meg:

 
url_kovetes.jpgAz Ügyfélszerzés menüponton belül a Minden kampány fülön.

Nézzük, hogy pontosan mit is mérhetsz itt:

- a közösségi média felületekről terelt forgalmat (pl. egy Facebook posztból, vagy egy Pinterest képről...)

- a hirdetéseid átkattintását- igaz, hogy sok helyen lehet ezt megnézni, de ha veszed a fáradtságot, és minden egyes hirdetésed egyedi url-el vértezed fel, látni fogod, hogy szinte soha nem egyezik az itt mért átkattintás a Facebook és az Adwords saját analitikájával.

- azt, hogy melyik hirdetésed, szöveged, kreatívod váltott ki interakciót az olvasóból. Melyik anyagod kelt valós érdeklődést. Melyik célzásod hoz valós konverziókat.

- e-mail átkattintásokat, azaz, hogy a hírleved mennyire hatotta meg a listádat (amúgy ezt a legtöbb hírlevélszoftver is méri, de ha még nincs ilyened, akkor mindenképpen paraméterezd a levélben lévő linkeket, hogy mérni tudd a hatékonyságot!)

- teszteléshez a legjobb eszköz.. hirdetéseket, célzásokat, kreatívokat, szövegeket, videókat tudsz megversenyeztetni és atom pontosan megmondani, hogy melyik teljesít jobban. 

Mire lesz szükséged ahhoz, hogy jól működjön az analitikád, valós adatokat virítson a kampánykövetés?

- Struktúrára, el kell hogy szomorítsalak, ha azt gondoltad, hogy tervezés nélkül jó lesz a cucc. Sajnos ki kell találnod a rendszert, hogy mit és hogyan szeretnél pontosan mérni, és erre egy jelölési módszert rendszeresíteni, különben követhetetlen lesz, hogy ki- honnan- hogyan érkezett az oldaladra.

- Szorgalomra, sajnos minden egyes linket fel kell paraméterezni, ha szeretnéd mérni egy egyéni teljesítményeket.

Paraméterezd a linkeket és tudd meg melyik fele pénzkidobás a hirdetéseidnek, marketing költségeidnek! :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr927790932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása