Giga új, nagyon forradalmi, szuper specifikus a terméked/szolgáltatásod, de valamiért nem akar beindulni a biznisz? Nem érti a piacod, hogy itt a tökéletes megoldás a problémájukra?
Mi lehet az oka?
- túl specifikus, túl újító
- nem hallottak még róla
- bonyolult a beszerzése
- macerás a használata
- nem ismer még a piac
Mit tegyél, hogy ez megváltozzon? A termékbevezetés első lépései 4 pontba összefoglalva:
- Adj mintát, vagy próba lehetőséget
- Mutasd be aprólékosan a használatot
- A tesztelők véleményét tedd ki mindenhová
- Kérj visszajelzéseket: fotókat - videókat a vásárlóktól, frissítsd a referenciákat
1. Adj mintát, vagy próba lehetőséget: ha túl új a terméked, vagy bonyolult a szolgáltatásod, akkor tedd minél több ember számára elérhetővé tesztelésre. Minta darabokkal, demó verziókkal, 1-2 hetes próbákkal, rendezvényeken díjmentesen.
2. Mutasd be aprólékosan a használatot, hogy hogyan lehet igénybe venni: nem a robbantott ábrás körbe-videózásra gondolok, hanem valóban mutasd meg, hogyan kell használni, mire kell számítani az igénybevétel után. Ezt teheted képekkel, leírással, videóval, PR cikkel, előadással, bemutató rendezvénnyel, nyílt nappal. Ezzel azonnal két legyet üthetsz egy csapásra, hiszen bizalmat is építesz a piacodon és megismerik a neved, a céged.
3. A tesztelők vagy korai vásárlók véleményeit tedd ki az érkező és sales oldalakra, Facebook oldalra, blog cikkbe illeszd be, a termékleírásba becsempészheted...
4. Kérj visszajelzéseket: minden vásárlót kérj meg, hogy jelezzen vissza a termékedről, küldjön fotót, vagy videót arról, ahogy használja a terméket.Ezt a legjobb, ha személyesen pl. egy telefonhívás keretében teszed meg. Nagyon jó kis piackutatási lehetőség is rejlik ebbe a rövid kis hívásba... használd ki! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bravura 2015.09.22. 21:16:03
Nemes Lenke 2015.09.23. 09:39:36