Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. szeptember 23. 10:00 - Nemes Lenke

Garancia

A garancia kérdése manapság egy eléggé elbagatelizált témakör. A legtöbb vállalkozás törekszik rá, hogy a törvényileg előírt garanciális feltételeket vállalni tudja, de nagyon kevesen vannak, akik különleges garanciákat vállalnak. 

Mire jó, ha többet vállalsz, mint amennyit a nagybetűs előír?

  • megkülönböztet a versenytársaidtól
  • bizalomépítő a piacod szemében
  • hűséges vásárlókat farag az elégedett vásárlókból.

Azt szokták mondani, hogy a problémás ügyfél lesz a jó ügyfél. Képzeld el azt a sztorit, hogy vásárol a webshopodban 2 ügyfél. A termék gyári hibás, Te erről nem tudsz, és gond nélkül elküldöd a két ügyfélnek. 

A csomagot kibontva mind a ketten megállapítják, hogy  a termék hibás. Felmennek a weboldaladra és megnézik a garanciális feltételeket. Ha az van kiírva, hogy küldje vissza visszatéríted az árát, de a postaköltséget a vásárló állja, akkor eleget tettél a jogszabályoknak.

Az egyikük gyorsan kiszámolja, hogy oké: kiküldés- visszaküldés az annyi, mint 2x postaköltség. Alsó hangon 2.000 Ft. Ha nem elég értékes a termék, akkor a vásárlód lepattan, úgy dönt, hogy hagyja a fenébe az egészet, nem fog egy vevőszolgálatossal küzdeni azért, hogy visszakapja a pénze egy részét (termék ára- postaköltségek.. ) Ő egyetlen dolgot fog levenni ebből az egészből: azt, hogy többé ne vásároljon nálad, mert bóvlit árulsz.

Ezzel szemben  a másik vásárlónak kicsit nagyobb az önérzete, és azt a kis pénzt is vissza akarja kapni, ami a költségek levonása után visszajár. Ezért ő telefonál, megküzd a vevőszolgálattal, és visszaküldi a terméket. Ő a jó ügyfél, őt kell szeretni.

Miért? Mert ő ad még egy esélyt, hogy hogy javítsd a hibád, hogy jóvá tedd a renoméd... de erről majd egy másik alkalommal. Most ugorjunk vissza oda, hogy felmegy a honlapodra és megnézi a garanciát. (sőt a többség ezt még a vásárlás előtt megteszi). Éppen ezért fontos, hogy olyan feltételeket vállalj, ami mind a két ügyfelet arra sarkallja, hogy jelezze feléd, hogy gond van. 


128h500.jpgTehát azért, hogy visszahúzhasd a vásárlót, hogy elégedetté tedd a garanciális kiszolgálással többet kell vállalnod, mint amit a Fogyasztóvédelmi törvény előír. Sőt kezelheted a garanciát brand építő kérdésként is, azzal is teljesen oké lesz a végeredmény ;).

Vállalhatsz eszmei garanciákat: "Széles mosoly garancia" "Váratlan esemény garancia" "Tükör garancia" "100 éves gari"

Vagy éppen korrekt anyagi garanciákat: "Ingyenes garanciális ügyintézés (te állod a futárt)" "Ha olcsóbban megtalálja a terméket máshol, akkor a különbözet x-szeresét téríted meg"

Vállalj többet, mint a versenytársaid és építsd ezzel is a vásárlóid hűségét. Így, akinek panasza van hozzád fog fordulni a megoldást, és nem a konkurenciához!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr227803776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása