Tegnap kora délután az online postaládámban landolt egy szuper kampánylevél. Egy webfejlesztő cég X. levele, ami arra hívta fel a figyelmemet, hogy a legfontosabb marketingeszközöm ráncba kell kapni. Például az ő segítségükkel...
A kampánylevél azt ígérte, hogy:
"Soha többet nem lesz probléma, hogy a honlaplátogatóid 99%-a lelép: mert a weboldalad megfogja őket."
Nagyon izgalmasnak találtam ezt a kijelentést, ugyanis még nem láttam olyan honlapot, amelyik a látogatók 99%át megfogja. Nagyon szeretnénk, ha így lenne, de a valóságban sajnos vásárlási konverziót a látogatók 1-3%-a követ el, feliratkozást a nézelődők 1-15%-a, ha valami gigantikusan jót ígérsz érte...
Korábban már írtam róla, hogy egy honlap két fontos harctéren küzd a felhasználói kegyeiért:
- a design, a külcsín, ami felkelti az érdeklődést és a
- szöveg, a minőségi tartalom, ami megragadja a figyelmet
Amikor ez a két lépcső 100%-ig rendben van (soha nincs 100%... mindig lehet fejleszteni, egyszerűbbé, kényelmesebbé, izgalmasabbá tenni és persze újabb és újabb tartalmakat generálni)... akkor mondhatjuk azt, hogy honlapunk hatékonyan szolgálja a marketing céljainkat. Azt, hogy egy szuper marketingeszköz van a kezünkben.
Bízom benne, hogy éppen ezért Te nem dőlsz be ilyen légből kapott, "túl szép, hogy igaz legyen" típusú ajánlatoknak.
A marketingben nincsen Szent Grál, vannak trendek, technikák, amelyek pillanatnyilag jól működnek, de ez nem azt jelenti, hogy létezik egy olyan eszköz, ami önmagában meghozza az álomsikert.
A honlap önmagában hiába szuper, ha senki sem talál rá... ehhez kell a SEO, a fizetett hirdetések (banner, Adwords, Facebook, remarketing, retargating), saját adatbázisok (e-mail, telefon, DM), a keresztmarketing partnerek, akik szintén forgalmat generálnak rá: e-maillel, offline-online eszközökkel.
Igen, akár offline.. az egyik kedvenc példám erre a Libri-Marionnaud keresztmarketing együttműködése. Bizonyos értékű vásárláshoz évek óta minden Karácsony előtt jár a másik fél kuponja... és tömegesen váltják be az emberek...
Tehát, visszatérve az alapgondolathoz a bombabiztos marketing eszközöd:
a széles skálán mozgó marketing mixed lesz,
aminek a részletei kiegészíti egymást, nem pedig az egyik-vagy másik eleme.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.