Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 04. 10:00 - Nemes Lenke

Hírlevelezés: 3 érv mellette és 3 (+1) ellene

Sokan úgy érzik, hogy a hírlevelezés már a múlté.. leáldozott neki. Éppen ezért választottam 2016 első posztjának ezt a témát.  Ebben a cikkben összegyűjtöttem 3 pro és kontra érvet, aztán döntsd el, hogy számodra van-e értelme.  :)

Az elkövetkező napokban sorra veszek néhány várható trendet, hogy az idei stratégiádat úgy tudd kialakítani, hogy az a lehető legtöbb nyereséget hozza Neked! 

04029_1.jpg
 

A hírlevelezés 3+1 ellenérve:

  • nehéz és lassú folyamat a listaépítés, a vásároltak pedig forintot se érnek (sőt, ha olyan listát sikerül venned, ami illegálisan épült, akkor még egy kiadós bírságot is kilátásba helyezhetsz magadnak érte).. 
  • sok időt vesz el a rendszeres, szisztematikus hírlevelezés, hiszen nem csak sales-es üzeneteket, hanem tartalmat is kell adnod..
  • nagy a konkurencia, sokan írnak hírlevelet 
  • a jó hírlevél nem csak a megírásával veszi el az idődet, hanem azzal is, ha reagálnak rá az olvasók és válaszolni akarsz az üzeneteikre

 

A hírlevél írás melletti 3 érvem:

  • a lista a sajátod, és egy olyan kontakt van vele a kezedben, amit ha megfelelően tartasz karba, akkor évek múlva is elérheted vele az embereket (legalábbis a 12-50%-át)- sőt fel tudod használni arra is, hogy más csatornákat nyiss meg vele (pl. FB hirdetéseket)
  • a hírlevélben lehetőséged van perszonalizálni az üzeneteidet. Ha nem csak a nevet és az e-mail címet gyűjtöd egy  adatbázisba az emberekről, hanem a vállalkozásodhoz köthető más adatokat is (pl. egy autószerviz a rendszámot, műszaki érvényességét, egy marketing tanácsadó a vállalkozása típusát, egy fodrász a hajszínét..), akkor igazán személyessé tudod tenni a leveleid
  • egy olyan kreatív platform van vele a kezedben, amivel meg tudod hökkenteni az olvasókat, magadra irányítani a figyelmüket, értékes, mély benyomást tenni az olvasóidra, elnyerni a bizalmukat, automatizálni a rutinfeladatokat, továbbléptetni őket az értékesítési csatornában, vagy éppen visszahúzni őket pl a kosárhoz, ha kilépnek a megrendelés előtt a weboldaladról.. 

 

Szóval összességében:

igen, időigényes,

igen, sokan hírleveleznek (vagy legalábbis valami olyasmit csinálnak, mert az ész nélküli nyomulás nem éppen nevezhető HÍRlevelezésnek..), 

igen, jónak kell benne lenned, hogy megtérüljön a rá fordított pénz és energia

igen, sok kerül a spam mappába..,

igen, tervezést, előrelátást igényel,

de: ha megtalálod azt a hangot, amit az ügyfeleid szeretnek, akkor az egyik legolcsóbb és legsikeresebb marketing eszközöd lesz, ami a legnehezebb időkben kiránt a gödörből, a legjobb pillanatokban még feljebb lök, és a legtöbb ötletet adhatja számodra a jövőre nézve!

Feladat:

Találd meg a közönséged stílusát, teszteld le a megfelelő gyakoriságot, küldési időpontot, szegmentáld  a listádat, gyűjts még több perszonalizált adatot, és írj hasznos anyagokat. 

Ha kellően tömörek és velősek a leveleid a közönséged örömmel olvassa és reagál rájuk, sőt a kampányaid során az ajánlataiddal is szívesen élnek majd!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr238227566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!