Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 05. 10:00 - Nemes Lenke

FB tartalom 2016

facebook-like-logo-vector-400x400.pngAz egyik legnagyobb kérdés, hogy a 2016-os évben milyen trendek lesznek a közösségi médiában? Milyen tartalmakkal töltsd fel a Facebook oldalad? Milyen posztok lesznek sikeresek? Milyen hirdetéstípusok lesznek hatékonyak és olcsóak?

Sok-sok kérdés merülhet még fel benned a Facebook (és úgy általában a közösségi csatornák kapcsán), és most van itt az ideje, hogy ha még nem tetted, akkor megtervezd az idei kommunikációd.

Én személy szerint azt javaslom, hogy add önmagad.

Nem kell másokat, konkurenseket másolni, cikizni, vagy épp minden apróságra reagálni tőlük, csak arra koncentrálni, hogy minden tartalom, amit készítesz és megosztasz, az a céljaid elérését szolgálja. Arra, hogy a vásárlóid elégedettek legyenek ezekkel!

Ehhez csak rájuk kell figyelned és hallgatnod, nem a versenytársaidra!

Javaslom, hogy a tervezéshez úgy kezdj neki, hogy készítesz egy tiltó- és egy pluszos listát. Állíts fel magadnak szabályokat, hogy mi fér bele és mi nem a tartalmadba. Elsőre talán hülyeség, de ha ezt a listát majd előveszed a posztírásokhoz nagyon hálás leszel érte magadnak. :)

Ha ezzel megvagy, akkor jöhet a sarokpontok kijelölése. Fogj egy éves/negyedéves naptárt és jelöld be rajta az előre ismert fontos dátumokat:

  • ünnepek
  • céges események
  • termékbevezetések
  • kampányok
  • tervezett nyereményjátékok
  • stb.

A sarokpontok azért lesznek fontosak, mert ezekhez tudod igazítani a kommunikációt, a témákat, az intenzitást (pl. egy termékbevezetést már jó előre elkezdhetsz hinteni részletekkel, felcsigázó posztokkal).

El kell döntened, hogy mennyi tartalmat szeretnél megosztani naponta/hetente/havonta. Ehhez kell majd a posztok számát igazítani. 

... és akkor nézzük miből válogathatsz:

  • szöveges poszt vagy a most feltámadt jegyzet funkció (ez utóbbit a blog helyett nem ajánlom, inkább kiegészítésnek, a saját oldalon futó blog hasznos SEO és más szempontokból is, ne hanyagold el)
  • link posztok- terelj forgalmat a weboldaladra, ne felejtsd el átírni a linkelőnézet szövegeket, ha a seo pack tartalmát húzza be automatikusan!
  • képes posztok- egy kép, több kép, album és sok helyen már diavetítés megoldások közül is választhatsz, legyél kreatív próbálgasd őket
  • videók- a 2015-ös évben robbanásszerűen megugrott a videós tartalmak száma a Facebookon, az emberek nagyon szeretik és most még klasszisokkal jobb az organikus elérése, mint a fenti 3 bejegyzés típusnak. Bátran kapd elő a mobilod és csinálj egy random terméktesztet, vagy jelentkezz be egy ügyfeledtől, rendezvényről. Egy szabály van csak: használd!
  • fizetett hirdetések, bejegyzés kiemelések, esemény szponzorációk... ésatöbbi. Ezekről majd egyszer külön. Vannak, hasznosak és olcsók, ha ügyesen használod!

 +1: igaz, nem önálló típus, de jól jön a használata: a hashtagnek! Könnyebben kereshetővé válnak a tartalmaid, új embereket érhetsz el kellően általános kulcsszavak használatával!

A tartalom készítésénél minden posztról el kell döntened, hogy az alábbi 3 kérdés valamelyikére megoldást nyújtanak-e? Ha egyikre sem, akkor inkább ne oszd meg, csak az idődet rabolja, és könnyen lehet, hogy a közönségedet felhígítja a nem vásárlókkal, nem érdeklődőkkel, ellenlábasokkal...  Tehát a 3 kérdés:

  1. Segíti az értékesítésemet? (bemutatja a termékem/szolgáltatásom, kezel kifogásokat, ad referenciát, nyújt segítséget a döntéshez, bizonyítja-e hogy én vagyok a jó választás, hordoz-e új információt, segíti-e a kampányomat- kelt-e érdeklődést?)
  2. Foglalkoztatja a célcsoportomat? (és persze olyan problémát dolgoz vagy vet fel, amire nálam van a megoldás?)
  3. Pozitív benyomást kelt rólam? (lehet, hogy néha jó lenne lealázni a sárgaföldig a konkurenseket, vagy a gyökér vásárlókat, de vajon mit fognak erről gondolni az ügyfeleid? Azt, hogy kicsinyes, gyerekes, indulatos vagy.. nem azt, hogy egy megbízható, határozott, magabiztos vállalkozó)

 

 Írd meg most a tiltó- és pluszos listát! Koncentrálj a vásárlóidra, az ő igényeikre és könnyedén fog menni a tartalomkészítés!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr108227656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!