Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 06. 10:00 - Nemes Lenke

Kell-e a blog 2016-ban?

Elképesztő sebességgel alakul át az online marketing, változnak a felhasználói igények, éppen ezért jogosan merül fel a kérdés: 

Kell-e blogot írni 2016-ban?

Őszintén megvallva nagyon nehéz erre válaszolni, mégis hajlok rá, hogy a helyes válasz az igen

Sokat változott a csalistratégia az elmúlt 1-2 évben és ma már a direkt irányított forgalom hozza a vásárlások döntő többségét, ugyanakkor a tartalom marketing továbbra is a blogra épül nagyrészt. 

A vásárlói bizalmat, (szakmai elismerést), az organikus találatokat, a kreativitás szabadságát (pl. videók használatát), a kampányaid támogatását, mind-mind a blogodtól kapod. 

pencil.pngIdőigényes, hogy jó tartalmat készíts rá, de szerintem elengedhetetlen. Az egyik korábbi munkahelyemen évekig küzdöttek ellene, pedig a követőink (és organikusan érkezők is) szívesen olvasták és kattintottak át az akkor még blog.hu-n működő official blogjára a cégnek.. Kellett 1-2 év írás, hogy belássák az IT-sek és a cégvezetőség, hogy valóban szükség van rá, hogy ez a tartalom saját domainen legyen. 

Ma pedig, amikor a bokorban is blogok nőnek fontos, hogy okosan blogolj. Én személy szerint a rövid, velős tartalmak híve vagyok, mert állandó időhiányban szenvedek és felhasználóként is elrettent egy elsőre hosszúnak tűnő cikk. (Ha pedig még tagolva sincs, nincsenek benne kiemelések, akkor azonnal katt az X-re.)

A releváns tartalom szinte nem is kérdés.. ha Te hétfőtől péntekig az autójavítási bizniszben mozogsz, akkor felesleges a vállalkozásod blogjára a kötés-horgolás rejtelmeiről írni- ha csak nem arról akarsz írni, hogy mennyivel királyabb egy saját magad készített gépronggyal letörölni az olajfoltokat a karosszériáról, mielőtt megkapja a tulaj a kocsiját. 

... és persze a legfontosabb! 

Olyan témákról írj, amire kíváncsiak a vásárlóid! Lehet, hogy nagyon izgalmas írni arról, hogy hogyan kell egy hengerfejtömítést kicserélni, de ez maximum azokat a nemvevőket fogja izgatni, akik otthon nekiállnak maguk összetákolni a kocsit.. az, aki bejön hozzád a szervizbe abban lesz inkább érdekelt, hogy egy hengerfejezés során milyen alkatrész cserékre számíthat, mennyi idő alatt készülhet-e el, mit érdemes megkérdeznie a szerelőtől.. 

Ehhez a tegnap taglalt Facebook tartalomról írt cikkből is meríthetsz ötleteket, hiszen gyakorlatilag ugyan úgy kell rá témát választanod, mint a közösségi felületre! Ha nem olvastad kattints ide!

Bízom benne, hogy máris támadt egy klassz ötleted, hogy miről írj a blogodra! Hajrá! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr828227994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!