Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 14. 10:00 - Nemes Lenke

Mi motoszkál a vásárlóid fejében?

Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a fenti kérdés megválaszolásához kell egy jósgömb.. pedig sokkal egyszerűbb a válasz. 

Arra a kérdésre, hogy mi motoszkál a vásárlód fejében 3 féle módon tudsz válaszolni:

  1. Nem érdekel. Az az ő problémája, az enyém a bizniszem.. 
  2. Nem tudom, de jó lenne sejteni..
  3. Az, hogy ... melyik a legjobb termék adott piacon, melyik szolgáltatás kellően rugalmas, hogy az ő nyakatekert napirendjéhez igazodjon, hogy az az edzőterem vajon késő este is nyitva van, hol olcsóbb a kenyér, spórol időt a házhoz szállítással, hogyan lehetne vékonyabb/fittebb/egészségesebb/kipihentebb jobb táncos, türelmesebb anya, odaér-e az oviba, vajon mi lesz a szülőin, mit vegyen a barátnőjének szülinapra/névnapra/Valentin napra/ karácsonyra, hova menjenek vacsizni Torkos csütörtökön, mikor jön a telefonszámla, mikor van a hűségidő vége a TV-re, kell-e nagyobb csomag, ... 

Ha a második, vagy 3. lehetőséget választottad, akkor Te már jó úton jársz. Minél többet tudsz a vásárlóidról, annál sokrétűbben tudsz velük kommunikálni, annál személyre szabottabb marketingüzenetet tudsz nekik küldeni, amivel nagyobb kosárértéket tudsz kihozni.

Tudom, hogy nem lehet  minden egyes ügyfelet személyesen meginterjúvolni, hiszen nem is mindenki válaszol szívesen és nem is biztos, hogy elérsz mindenkit. Ugyanakkor nagyobb szegmenseket le tudsz választani könnyedén. (ráadásul az is infó, ha valaki nem oszt meg veled infót.. neki azt kell hangsúlyozni, hogy tudod, hogy mindenki faggatózik és turkál a vásárlók magánéletében, ellenben Te jól tudod, hogy milyen fontos a kellő tisztelet és távolságtartás.. ezért a te terméked / szolgáltatásod olyan, hogy..) 

Pl. A listádat vagy a hirdetésedet máris szét tudod szedni név alapján férfi-női változatra. Ha mondjuk virágfutár szolgáltatásod van, amivel cégeket célzol meg:

  • A hölgyeknek hirdess azzal a szlogennel, hogy:

"Teremtsen kellemes hangulatot az irodába, mutassa meg az üzlete kifinomultságát egy csokor frissen vágott virággal- ügyfelei és kollégái is le lesznek nyűgözve!"

  • Az uraknak:

"Szeretné, ha a kolléganők már hétfőn reggel is frissen és mosolyogva köszöntenék az ügyfeleit? Lepje meg őket egy csokor virággal és máris szebb hely lesz a munkahelyük!"

  • Hölgyek tovább részletezve: pl szépségszalonokra célozva:

"Szeretné, ha vendégei nem csak a profi szolgáltatást, hanem a kellemes környezetet is megdicsérnék? Egy csokor frissen vágott virággal azonnal illatos és szép lesz a szalonja!" 

  • Urak lebontva házas férfiakra:

"Évforduló, szülinap, névnap közeleg? Nem akar lebukni a meglepetéssel? Rendelje meg az irodájába a virágot és lepje meg párját! A siker garantált!"

 ... és így tovább.. de hogyan tudhatod meg, hogy milyen szegmenseket szedhetsz le belőle?

MEGKÉRDEZED TŐLÜK! Nem kell túl bonyolult dologra gondolni, egy rövid, egyszerű piackutató kérdőív máris megoldja a problémádat!

Ha valós eredményeket szeretnél kapni, akkor  fogalmazz meg olyan kérdéseket, amelyekre nem lehet általánosan válaszolni: pl. a mi a hobbija, mivel tölti a szabadidejét adja magát arra, hogy olyan válaszokat kapj, mint: szeretek olvasni, kirándulni.. 

  • Kérdezz rá úgy, hogy ha szeret olvasni, akkor milyen könyveket olvas? Kérem, mondja meg mit olvasott legutóbb? 
  • Ha neked izgalmas az utazás kérdése, akkor tedd fel úgy a kérdést, hogy a legutóbbi 3 kirándulását/nyaralását hova szervezte?
  • Melyik a kedvenc étterme? Miért? 

A legjobb válaszokat szóban lehet kihúzni az ügyfelekből, ezért egy ügyes telefonos operátor, vagy egy tehetséges eladó szuper sok infót tud begyűjteni, akár a közben is, amíg segít kiválasztani a terméket. 

Vagy.. ha online lehet tőled rendelni, akkor másnap csörögj rá a megrendelőre, köszönd meg a vásárlást, és kérj egy kis segítséget a munkádhoz, tegyél fel 3 db kérdést. Pl. mivel foglalkozik, vannak-e gyermekei, mi alapján választott téged?  Ebből máris be tudod húzni a strigulát, hogy van egy könyvelő nagycsaládos vásárlód, akinek úgy ajánlották a webshopod az oviban, mert extra gyorsan kiszállítod a háztartási gépeket. és ha már kellő számú ilyen strigulád van, akkor észre fogod venni, hogy a könyvelők között akad több vásárlód, vagy inkább adott oviban terjed a webshopod híre.

Tudom, hogy ez időigényes. Sok-sok telefonhíváson kell túlesned, mire valamiféle szabályszerűséget fedezel fel benne, de hidd el, hogy megéri! 

 

Vagy, ha ezt semmiképpen sem szeretnéd, akkor túrj jó mélyen bele az Analyticsbe és onnan is egy csomó szuper infót kigyűjthetsz: főleg demográfiai adatokat, vagy azt, hogy honnan jön forgalom az oldaladra (pl. fórumok), milyen kulcsszavakra. 

Keress rá rendszeresen a vállalkozásodra, vagy termékeidre- olvasd el a fórumokat, lépj be Facebook csoportokba és figyeld meg miről beszélgetnek a vásárlóid? 

HA pedig már sejted mi jár a vásárlód fejében, milyen gondja van, mit nem szeret a termékedben/iparágadban akkor megkaptad a termékfejlesztés irányvonalát! Ha kielégíted az igényeit, megoldod a problémáját a Te vásárlód lesz!

 +1 tipp: Ne a konkurenseiddel foglalkozz... a vásárlóid igényeire fókuszálj!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr788266778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!