Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 18. 10:00 - Nemes Lenke

Miért nem válaszolnak a Facebookon?

79h200.jpgNéhány éve még azért vágtunk bele a közösségi oldalak menedzselésébe, hogy közelebb kerüljünk a vásárlóinkhoz. Azóta elég sokat változott a világ, elég drága játék lett ez a közelség, ráadásul:

A kisvállalkozások gyakran találkoznak azzal, hogy a Facebook követőik egyszerűen nem reagálnak, nem válaszolnak a posztokban feltett kérdésekre, hiába csinálnak szinte bármit.. 

Olyan, mintha Te is egy lakatlan szigeten üzemeltetnéd a saját kis rádiódat? Akkor katt a gombra:

Ennek alapvetően 2 oka lehet:

  1. Nem a saját célközönségükből gyűjtöttek rajongókat (pl. egy nyereményjátékkal felduzzasztották ugyan az oldal  követőit, de ők többségében soha nem fognak vásárolni..)
  2. Nem olyan témákat kommunikálsz, amelyek megmozgatják őket, nem érdekli őket egyszerűen. 

Hogyan lehet ezen változtatni?

  1. Kitartó kommunikációval. Ha stratégiát váltasz, és a témádhoz kapcsolódó cikkekről, hírekről kezdesz el rendszeresen kommunikálni, akkor az előbb utóbb meghozza a várt eredményt. Természetesen ehhez kevés az, ha belinkeled a cikket. Kell hozzá, hogy véleményt formálj róla, amivel egyet lehet érteni, vagy éppen ellenérvelni. 
  2. Ha úgy érzed, hogy a követőid nem a célcsoportodból lettek toborozva, akkor 2 dolgot tehetsz:
    a,) vagy belevágsz egy új oldalba, ahol nem hígítod fel a rajongókat, vagy
    b,) kimazsolázod a célcsoportodat, és célzottan nekik kommunikálsz, így aktiválva őket.. Ezt úgy teheted meg, ha leprofilozod őket, és a számukra emelsz ki bejegyzéseket, hogy ők biztosan lássák. (pl. erre nagyon jó lehet a vásárlói adatbázisod, ha az e-mail címeiket feltöltöd a FB hirdetési rendszerébe, akkor máris meg tudod őket szólítani saját közösségként.)

Hogyan aktivizáld a rajongókat?

  • vess fel témákat, problémákat, és kérdezd meg, hogy érdekli-e őket a válasz: kösd feltételhez ezt: pl. 20 lájk, vagy 10 komment.. (nem feltétlenül ez a legelegánsabb, de mindenképpen működő stratégia..)
  • kommunikálj szexin a témádról (pl. egy autószerelőnek sem csak a szerviz akcióiról kell írnia, hanem írhat arról is, hogy milyen új modellek gurultak ki a gyárakból melyik miért jó, kinek lesz jó választás.)
  • kérj segítséget ahhoz, hogy még több emberhez eljusson egy challange-d. (akár a fahéjas is lehet az..) 5 perces hírnév, ezért ezt csak végső elkeseredésedben vesd be.. 
  • a kérdés a poszt végén legyen, egy rövid kis felvezetés után. Csak önmagában egy kérdés ritkán generál kommentháborút. 
  • vesd bele magad az oldalad elemzéseibe, és vizsgáld meg mikor aktívak a felhasználóid, érdemes ilyenkor posztolni
  • használj különleges karaktereket, akár saját márkásíthatsz is egy karaktersorozatot, amivel kiemeled a posztjaidat a tömegből. 
  • kísérletezz  a különböző posztokkal: váltogass csak szöveges, képes, link és videós bejegyzéseket
  • használj videót, most nagyon jó az elérése, és aktivizálhatsz azzal, hogy a feltett kérdésre a videóban találnak választ, vagy éppen a videóban feltett kérdésre válaszolva lehet nyerni egy termékmintát..
  • a velős, vitaindító posztjaidat nyugodtan küldd ki a levelező listádra.. kérdezd meg az ő véleményüket is!
  • a termékeidet is véleményeztetheted a Facebookon, tegyél a csomagolásra egy QR kódot, ami rögtön az adott termék posztjához viszi a vásárlódat, ahol megírhatja a véleményét (ezzel újra és újra felélesztve a hírfolyamban az adott posztot..)

+1: buzdítsd őket akcióra: lájkra, hozzászólásra.. néha megosztásra (tudod, ezt nem szabad nyereményjáték feltételéül beállítani..)

.. és ne felejtsd el: a kitartó munka meghozza az eredményét, lehet, hogy nem azonnal, hanem napok, hetek, hónapok múlva. Ne add fel, kísérletezz, hogy mivel indítsd be a kétirányú kommunikációt!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr168280972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!