Legyél sikeresebb napról, napra!

2017. szeptember 02. 19:40 - Nemes Lenke

A webshopok 3 legnagyobb kihívása

Az első webshopok a '90-es évek közepén jelentek meg Magyarországon, de ezek inkább online kirakatok voltak, mintsem a mai értelemben vett webáruházak. 

Az elmúlt 20 évben sokat fejlődött ez a kereskedelmi forma, sőt ma már léteznek olyan webáruházak is, amelyekhez fizikai bolt sohasem létezett. 

A webáruháznak számos előnye van:
  • kényelmesen lehet benne nézelődni és vásárolni függetlenül attól, hogy milyen napszak van
  • nincs benne "tülekedés"
  • nem kell elmenni a termékekért, mert házhoz lehet szállíttatni
  • több ezer- tízezer terméket is kínálhat a látogatónak. 

 

Viszont van néhány hátránya is:
  • nem tudja közelről megtapogatni, nézni, szagolni, kipróbálni az árut az érdeklődő
  • nem kapja meg azonnal a terméket
  • nehezebben tud kérdezni- nem biztos, hogy azonnal kap választ
  • egyedül kell döntenie
  • extra költség a szállítás

Éppen ezért van 3 tipikus kihívás, amivel szinte minden webáruház küzd: 

  1. 1-2% az átlagos konverzió, ergo nagyon  sokat kell költeni arra, hogy állandóan legyen forgalom a webáruházban
  2. hogyan tornázzuk fel a kosárértéket?
  3. hogyan húzzuk vissza a vásárlókat?

 

Egy rövid kitérő a témához:

Én személy szerint szeretek a weben vásárolni. Nagyon kényelmes. Viszont. 2 esetben szoktam új helyeken vásárolni:

  1. ha egy már ismert terméket akarok rendelni, vagy olyat, amit típusra pontosan AJÁNLOTT valaki,
  2. vagy ha szimpatikus a webshop és kellő információt kapok a termékről és a vásárlási infókról.

 (ennek a kitérőnek lesz még szerepe, de most csak ennyit róla :) )

Azért kezdtem az előnyök és a hátrányok felsorolásával, mert ezeknek égető szerepe van abban, hogy a tipikus 3 kihívást meg tudd ugrani az online boltodban. 

Mivel a neten az összes konkurensed 1 kattintásnyira van tőled, éppen ezért kell sürgősen szemléletet váltanod, ha el akarod nyerni a vásárlók bizalmát. 

Nem a versenytársaid lenyomásán kell dolgoznod, hanem azon, hogy a netes vásárlás HÁTRÁNYAIT letompítsd, azaz ügyfél szempontból kell a saját vállalkozásodra tekintened. Ha kellő információval tudsz szolgálni, akkor gyorsan fel tudod építeni azt a bizalmat, ami ahhoz kell, hogy ne keressen tovább a látogató, hanem nálad vásároljon. 

Ez a bizalom pedig segít abban, hogy a konverziós érték növekedjen. 

DE.

Ez még nem minden. A konverziót úgy is tudod emelni, ha nem csak egyféle konverziós célod van. Igen, adatbázist kell építeni.

Ehhez készítettem egy egész jó összefoglalót, amiből 9+1 tippet kapsz arra, hogyan csináld ezt. Az összefoglalóért katt a Sales Akadémia oldalára

(ha pedig szeretnél még egy lépéssel előrébb járni, akkor ugyanitt töltsd le a kampánytervezési útmutatót is, abból online és postai DM kampányhoz is kapsz 1-1 részletes stratégiai tervet, amivel a feliratkozóidat ráveheted a vásárlásra)

Az adatbázis építés pedig rögtön két problémát is megold: a konverzió növelését és a vásárlók visszahúzását. 

A listádat újra el tudod érni: e-mailben, telefonon, remarketinggel, chatbottal, vagy bármi más módon, amilyen adatokat elkértél tőle.

Általánosan elmondható, hogy egy régi ügyfél, vagy látogató visszahúzása klasszisokkal költséghatékonyabb, mint egy vatta új látogató megszerzése, ráadásul magasabb lesz a konverziós arány is (várhatóan). 

 Miért írtam, hogy várhatóan? 

Mert az, hogy ez a visszahúzás mennyire sikeres sok mindentől függ:

  • mi az ajánlat, amivel visszahívod
  • az időzítés
  • és az előző vásárlás (ok) élménye

Ha nem elég csábító az ajánlat, akkor veszett fejsze az egész- ugyan így ha nem találod el az akció időpontját, akkor is. 

Én személy szerint a rövid kampányok sikerében hiszek, mert egy 7-10 napnál hosszabb akciót egyszerűen lehetetlen érdekesen, szórakoztatóan kommunikálni. Annak pedig semmi értelme, hogy a listád agyára menj, az nem fogja növelni a konverziót a kampány alatt. 

Ugyan így az időzítés sem mindegy, ehhez elég jól kell ismerned a célcsoportod: milyen sűrűn van szüksége a Te cuccodra, mi alapján döntenek, hogyan szeretnek vásárolni, és hogy kik is ők. De ez egy másik cikk témája. :)

 

Azt pedig meg sem kell említenem talán, hogy mennyire fontos, hogy korábban milyen élményeket szerzett nálad a visszahúzott vásárló. 

(egyébként a kiszállított termékben nagyon sok lehetőség van, hogy visszahúzza a vásárlót, hamarosan erre is adok néhány tippet). 

A kosárérték növelése egy összetett dolog:

Egyrészt múlik azon, hogy mennyire hatékonyan ajánl kiegészítő termékeket a webáruház (pl. már a termék leírásban is elejtheted, hogy a kézi mixerhez léteznek speciális kanalak, amelyekkel nem csak a tojáshabot tudja felverni, hanem a kelt tészták dagasztásához való, vagy a zöldségek/gyümölcsök aprításához szükséges botmixer vég is kapható hozzá...)

Másrészt pedig tudatosítani kell a vásárlóval, hogy jobban megéri számára is egyben rendelni, hiszen spórol a szállítási költségeken. (pl. vízszűrő kancsót egyből több szűrőbetéttel)

 

A Te webáruházadnak melyik területen kell fejlődnie?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4612798714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása