Legyél sikeresebb napról, napra!

2017. szeptember 03. 12:36 - Nemes Lenke

"Úúúú, ez tetszik-akkor lopom"- gondolatok az etikus tartalomgyártásról

A tartalom egy igazán értékes kincs üzleti szempontból, éppen ezért törekszik mindenki arra, hogy a legjobb írásokat használja. Nem, nem rontottam el a szóhasználatot, mert igen,  nagyon sokan sajnos csak használják és nem gyártják. 

Igen, sajnos ma nagyon nagy divat egymás gondolatait, szellemi termékeit forrás és szerző megjelenítése nélkül "átvenni". 

 

Vannak esetek, amelyek természetesen kivételt képeznek, hiszen azt, hogy "piros az alma a fán"-tmorális  elég nehéz máshogy leírni. (illetve a webshopok termékeinek ALAP tulajdonságait is nehéz máshogy tálalni, de azért ott is lehet próbálkozni extra tartalommal, hogy más legyél, mint a többiek)

Itt sokkal inkább arra gondolok, hogy a tartalommarketing alapját képző cikkek, videók, posztok és képek tartalmát veszik át sokan "jogtalanul".

346h10.jpg

Tudom, hogy SZINTE LEHETETLEN a szellemi tulajdon védelme napjainkban (hiszen nem szaladhatsz minden egyes cikkel a szabadalmi hivatalba mielőtt publikálod), éppen ezért én morális kérdésnek tekintem ezt elsősorban. Lehet, hogy sokan tudnak nyugodtan aludni úgy, hogy "ma is elloptam egy tök jó cikket teljes egészében, hurrá", de őszintén szólva én erre nem lennék képes, és rettentően meg is vetem az ilyen cselekedeteket. (Kicsit jogászosabban a témáról a Wikipédián)

Mélységesen felháborít, hogy nem tiszteljük mások szellemi munkáját fikarcnyira sem (és ez teljesen mindegy, hogy versenytársak között, vagy akár cégen belül történik... ).

Tudom, hogy sokkal könnyebb így előrukkolni új gondolatokkal, de gondolj bele:

  • a Google sem szereti az ilyen "átvételeket", és gyakran mind a két felet bünteti, hiszen ki tudja melyik volt előbb: a tyúk, vagy a tojás? 
  • azok, akik több hasonló tartalmat is követnek (pl. több marketingest) könnyedén felfedezhetik azt, hogy átvett tartalom, ergo: nincs egy saját gondolatod se.. 
  • és az, akit másolsz, vagy akinek elorozod a tartalmát: vagy tesz jogi lépéseket, vagy még biztosabb lesz abban, hogy jól csinálja, amit csinál, hiszen vannak olyan csicskák, akik csak abból tudnak megélni, hogy tőle lopnak. (és ennek hangot is adnak...)

 

Én úgy vélem, hogy a saját tartalomnak számos előnye van a másolással szemben:

  • ki tudod alakítani a saját stílusodat, amit a célközönséged előbb utóbb meg fog ismerni
  • a saját tartalommal a célcsoportod igényeihez tudsz igazodni egy részben vagy egészben átvett tartalom valószínűleg nem a Te követőidnek szól.. 
  • versenyelőny, hogy Téged másolnak és nem Te szorulsz másolásra! Így mindig egy-két vagy sok lépéssel előrébb jársz!

Tőled loptak már valamilyen módon tartalmat? Te mit tettél abban az esetben? 

Felszólítottad az eltávolításra, jogi lépéseket tettél, vagy valami egészen mást?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1012800012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása