Legyél sikeresebb napról, napra!

2017. december 18. 13:23 - Nemes Lenke

Ne élj vissza az ügyfeleid bizalmával!!

Egyre elterjedtebb a bankkártyás online fizetés, ami felhasználóként rendkívül kényelmes

 

VISZONT. 

Egyre gyakrabban tapasztalom ügyfélként, hogy a szolgáltatók VISSZAÉLNEK A BIZALMAMMAL, hogy ELŐRE kifizetem nekik a termékek/szolgáltatások árát. Ha a cégednél van bankkártyás vagy más előre fizetéses megoldás, akkor mindenképpen olvasd el ezt a cikket, és szívleled meg a tanulságát!

 

A minap a Pizza King Hernádból rendeltem ebédet a Simple alkalmazással. Gondoltam, hogy a konzultációm előtt még gyorsan eszek egyet. 

Az étel meg is jött kvázi gyorsan, VISZONT.

1. a futár- mivel előre kifizettem az ételt- nem volt hajlandó feljönni vele az irodaház 2. emeletére, leb@szta a portán egy szó nélkül az ételt (nem először... teszem hozzá halkan). A portások szóltak fel, hogy megjött az ebédem. 

2. oké, lecsúszott a jattról a futár... hát így járt... lesétáltam érte én. Aztán láttam, hogy a rendelésemről lemaradt az üdítő. Nem nagy dolog egy 99 Ft-os Mirinda, de azért mégis basszus... kifizettem. ELŐRE

Felhívtam az éttermet, hogy van egy kis gond.. azonnal lepasszolt a hölgyike, hogy ez nem az ő dolga, kapcsol valakit. 8 percig zenéltek a fülembe, miközben 10 másodpercenként bemondták a  fülembe, hogy minden kolléga foglalt, kérik a türelmem. Mire valóban megszólalt valaki a telefon másik végén oltárian felhúztam magam. 

Az úr, nagyon megértő volt, biztosított róla, hogy intézkedik, és pótolják a hiányzó tételt. Ez volt 13 órakor.

3/4 4-ig ügyfeleztem, addig nem  érkezett meg. Így újra telefonáltam. Megint visszakerültem ugyanahhoz az ügyintézőhöz, azt mondta, hogy már úton van a futár. 

Majd 17 órakor, amikor még mindig nem érkezett meg, őrült zabosan hívtam fel őket, hogy most akkor kérek egy vezetőt, mert ez már mindennek a teteje. Ezt a felállást tekinthetem úgy is, hogy meglopott a cég. 

Nem kaptam vezetőt, ismét Péternél kötöttem ki, aki tényleg nem tehet az egészről, de a nyakába zúdítottam, hogy nem a 100 Ft-ról van szó, hanem az elvről, hogy én halál korrektül előre fizettem valamiért, amit nem kaptam meg. Arról már nem is beszélve, hogy mennyire vérlázító, hogy nem hozza fel a futár az ebédem, de még csak nem is szól, hogy meghozta.

Azt az ígéretet kaptam, hogy a Pizza King Hernád étterem vezetője vissza fog hívni, hogy magyarázatot adjon. Megsúgom, azóta is hív... 

 

Közben írtam a Simple ügyfélszolgálatának is, hogy mit lehet ilyen esetben tenni. Hiszen ők megválogatják a szolgáltatókat az alkalmazásban... Gyorsan meg is érkezett a válasz, hogy rendkívül sajnálják, de hívjam az éttermet, vagy a pizza.hu-t.

Ülj le, egyes.

Tudom, hogy ők csak közvetítik a szolgáltatást, de ha jobban belegondolok az a 4 órás várakozás annak köszönhető, hogy az ő szolgáltatásukat használtam. 

 

Előtte is előfordult már, ugyanígy a Simpleben rendelt ételeknél, hogy nem hozta fel a futár, vagy egészen mást kaptam, mint amit rendeltem- és azt még kicserélni sem volt hajlandó ugyanez az étterem...-  

Ergo bennem most megszületett az a tapasztalat, hogy az online fizetés ROSSZ. A cégek (igen, többes szám, mert itt az étterem és a közvetítő szolgáltatók is tettek a problémára nagy ívben) visszaélnek a bizalmammal és átvernek, hiszen a pénzt már úgyis zsebre tették. 


Végül este 3/4 6-kor megcsörrent a telefonom, egy futár volt. Flegmán közölte, hogy ott áll az iroda előtt, hol vagyok. Mondtam neki, hogy már úton hazafelé, mert csak 17 óráig dolgoztam. Volt rá 13-17 óráig 4 órájuk, hogy helyrehozzák a hiányosan teljesített rendelésem. 

Így a portán hagyta nagy durcizva az üdítőmet. Vagyis üdítőket, mert 3 db-ot hoztak az egy helyett- hozzáteszem én nem ezt kértem, csak arra tartottam igényt, ami jogosan járt. 5 óra késéssel. Gratulálok. 

 

Marketingesként ebből a történetből az a tanulság,

hogy egy tévedés és a rossz ügyfélkezelés következményeként:

  • háromszor tartottam fel a kollégát, aki próbálta megoldani a hiányzó tételt a rendelésemben- azaz pazaroltam a munkaidejét feleslegesen
  • kiírtam a cég közösségi oldalára is a negatív véleményemet
  • írtam róla egy bosszankodó cikket, amelyben nem csak az étterem ócska kiszolgálását firtattam, hanem arra is rávilágítottam, hogy a roppant kényelmes bankkártyás előrefizetést egyes cégek nem tudják a helyén kezelni- mert ez igenis egy bizalmi kérdés
  • és elvesztettek egy rendszeres vásárlót, azért mert ő szeretett volna kényelmesen, előre fizetni 

 

Ha a cégednél van rá mód, hogy az ügyfél előre fizessen a szolgáltatásaidért, akkor nagyon komolyan gondold át az üzletpolitikádat és a kommunikációs stratégiádat, mert a vásárló azzal, hogy előre fizet nagyon nagyvonalú. Nem engedheted meg, hogy csalódás érje, mert egy életre elveszíted őt. 

A pénz egy kényes kérdés, az előrefizetés pedig még inkább az. 

Nem engedheted meg magadnak és a kollégáidnak, hogy ezt úgy kezelje, hogy már kifizette, akkor le van ejtve. Nem az a baj, ha valaki hibázik, hanem az, ha a cég ezt rosszul kezeli. 

Ebben a történetben semmi nem lett volna, ha egy fél-1 órán belül valamelyik futár bedobott volna egy üdítőt az irodaházba. A belvárosban dolgozunk, kb. 10 percenként elmegy előttünk egy PK-s futár... 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9613436771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása