Legyél sikeresebb napról, napra!

2017. szeptember 20. 07:30 - Nemes Lenke

Hogyan győzd le a mondatkígyókat?

Gyakori hiba (és az egyik legnagyobb szövegírási kihívás) a webszövegekben és a hírlevelekben, hogy többszörösen összetett, barokkos körmondatokat írunk. 

Igaz, hogy a barokk és a romantika egyik legjelentősebb szépirodalmi teljesítménye ezeknek a mondatoknak a megalkotása, de valljuk be, hogy óriási szövegíró zsenialitás kell ahhoz, hogy egy érthető körmondatot írjon valaki. 

Talán még emlékszel az általános és középiskolai tanulmányaidból Pázmány Péter, Kölcsey, vagy Kossuth Lajos híres körmondataira. - ugye elég nehéz volt elmagyarázni, hogy mit is akartak eredetileg mondani vele?- 

Tovább
2 komment
2017. szeptember 03. 12:36 - Nemes Lenke

"Úúúú, ez tetszik-akkor lopom"- gondolatok az etikus tartalomgyártásról

A tartalom egy igazán értékes kincs üzleti szempontból, éppen ezért törekszik mindenki arra, hogy a legjobb írásokat használja. Nem, nem rontottam el a szóhasználatot, mert igen,  nagyon sokan sajnos csak használják és nem gyártják. 

Igen, sajnos ma nagyon nagy divat egymás gondolatait, szellemi termékeit forrás és szerző megjelenítése nélkül "átvenni". 

 

Tovább
Szólj hozzá!
2017. szeptember 02. 19:40 - Nemes Lenke

A webshopok 3 legnagyobb kihívása

Az első webshopok a '90-es évek közepén jelentek meg Magyarországon, de ezek inkább online kirakatok voltak, mintsem a mai értelemben vett webáruházak. 

Az elmúlt 20 évben sokat fejlődött ez a kereskedelmi forma, sőt ma már léteznek olyan webáruházak is, amelyekhez fizikai bolt sohasem létezett. 

A webáruháznak számos előnye van:
  • kényelmesen lehet benne nézelődni és vásárolni függetlenül attól, hogy milyen napszak van
  • nincs benne "tülekedés"
  • nem kell elmenni a termékekért, mert házhoz lehet szállíttatni
  • több ezer- tízezer terméket is kínálhat a látogatónak. 

 

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 19. 10:00 - Nemes Lenke

Hogyan kerüld el a spam mappát?

Örök nagy kérdés az e-mail marketingben.. Méghozzá egy igen fontos kérdés. 

Az elmúlt években óriásit fejlődtek a mail szerverek, és igazán ügyesen szűrik a reklám leveleket. Városi legenda volt még néhány éve, hogy a Google monitorozza a felhasználókat, erre tessék.. mire épül ma a remarketing, a retarget? Pontosan arra, hogy megfigyeli, mit csinálsz, hova mész, mit olvasol el...

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 18. 10:00 - Nemes Lenke

Miért nem válaszolnak a Facebookon?

79h200.jpgNéhány éve még azért vágtunk bele a közösségi oldalak menedzselésébe, hogy közelebb kerüljünk a vásárlóinkhoz. Azóta elég sokat változott a világ, elég drága játék lett ez a közelség, ráadásul:

A kisvállalkozások gyakran találkoznak azzal, hogy a Facebook követőik egyszerűen nem reagálnak, nem válaszolnak a posztokban feltett kérdésekre, hiába csinálnak szinte bármit.. 

Olyan, mintha Te is egy lakatlan szigeten üzemeltetnéd a saját kis rádiódat? Akkor katt a gombra:

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 14. 10:00 - Nemes Lenke

Mi motoszkál a vásárlóid fejében?

Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a fenti kérdés megválaszolásához kell egy jósgömb.. pedig sokkal egyszerűbb a válasz. 

Arra a kérdésre, hogy mi motoszkál a vásárlód fejében 3 féle módon tudsz válaszolni:

  1. Nem érdekel. Az az ő problémája, az enyém a bizniszem.. 
  2. Nem tudom, de jó lenne sejteni..
  3. Az, hogy ... melyik a legjobb termék adott piacon, melyik szolgáltatás kellően rugalmas, hogy az ő nyakatekert napirendjéhez igazodjon, hogy az az edzőterem vajon késő este is nyitva van, hol olcsóbb a kenyér, spórol időt a házhoz szállítással, hogyan lehetne vékonyabb/fittebb/egészségesebb/kipihentebb jobb táncos, türelmesebb anya, odaér-e az oviba, vajon mi lesz a szülőin, mit vegyen a barátnőjének szülinapra/névnapra/Valentin napra/ karácsonyra, hova menjenek vacsizni Torkos csütörtökön, mikor jön a telefonszámla, mikor van a hűségidő vége a TV-re, kell-e nagyobb csomag, ... 

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 13. 10:00 - Nemes Lenke

Mitől durrannak a Facebook események?

facebook-events.jpgSokan szervezünk eseményeket a Facebook segítségével. A tapasztalat az, hogy vannak olyanok, amelyek hirdetés nélkül is beindulnak, másokat komolyan taszigálni kell, hogy néhányan jelentkezzenek rá. 

A múlt évben a Facebook fejlesztői is sokat dolgoztak rajta, hogy az események valóban megmozgassák a felhasználókat. Könnyebben létrehozhatóak, egyszerűbb csatlakozni hozzájuk, és könnyű beszélgetéseket kezdeményezni bennük. Mégis be kell tartanod néhány alapszabályt, hogy igazán megmozgassák az embereket!

Nemrégiben egy leheletnyi változtatással egészen új megvilágításba hozta a nagy kék háziúr az eseményeket. Lecserélte azt a fránya talán gombot a sokkal pozitívabb érdekel gombra. Mi ennek a jelentősége?

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 12. 10:00 - Nemes Lenke

Videó vagy szöveg?

A tavalyi évben nagyon beindult a videós tartalom, a legnagyobb közösségi portál első számú poszttípusa lett rövid idő alatt. Éppen ezért jogos a kérdés, hogy milyen formátumú tartalmat készíts ezentúl?

Szerintem a legjobb, ha mind a kettőt. Egy néhány perces videóban nagyon sok gondolatot meg tudsz osztani a nézőiddel, de könnyen lehet, hogy ő épp olyan helyen van, ahol nem tudja megnézni a videód (nem tud rá hangot adni, vagy út közben van és nincs elég adatforgalma hozzá), később pedig elfelejti és már nem jön vissza megnézni. 

Ezen két módon segíthetsz: 

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 11. 10:00 - Nemes Lenke

Ezentúl nem kell várnod az IHLETre!

Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a fehér lap felett görnyedve várod az ihletet a következő blog cikkhez, hírlevélhez, vagy éppen Facebook poszthoz. 

Tudom, hogy nem egyszerű kényszerből írni, valóban órákat lehet eltölteni, szinte már kétségbeesve, mire jön egy elfogadható ötlet. Pedig ennek nem kell így lennie!

Számos technika létezik a kreatív csatornák beizzítására, nekem az egyik kedvencem ez. 

Tovább
Címkék: szövegírás
Szólj hozzá!
2016. január 06. 10:00 - Nemes Lenke

Kell-e a blog 2016-ban?

Elképesztő sebességgel alakul át az online marketing, változnak a felhasználói igények, éppen ezért jogosan merül fel a kérdés: 

Kell-e blogot írni 2016-ban?

Őszintén megvallva nagyon nehéz erre válaszolni, mégis hajlok rá, hogy a helyes válasz az igen

Sokat változott a csalistratégia az elmúlt 1-2 évben és ma már a direkt irányított forgalom hozza a vásárlások döntő többségét, ugyanakkor a tartalom marketing továbbra is a blogra épül nagyrészt. 

A vásárlói bizalmat, (szakmai elismerést), az organikus találatokat, a kreativitás szabadságát (pl. videók használatát), a kampányaid támogatását, mind-mind a blogodtól kapod. 

pencil.pngIdőigényes, hogy jó tartalmat készíts rá, de szerintem elengedhetetlen. Az egyik korábbi munkahelyemen évekig küzdöttek ellene, pedig a követőink (és organikusan érkezők is) szívesen olvasták és kattintottak át az akkor még blog.hu-n működő official blogjára a cégnek.. Kellett 1-2 év írás, hogy belássák az IT-sek és a cégvezetőség, hogy valóban szükség van rá, hogy ez a tartalom saját domainen legyen. 

Ma pedig, amikor a bokorban is blogok nőnek fontos, hogy okosan blogolj. Én személy szerint a rövid, velős tartalmak híve vagyok, mert állandó időhiányban szenvedek és felhasználóként is elrettent egy elsőre hosszúnak tűnő cikk. (Ha pedig még tagolva sincs, nincsenek benne kiemelések, akkor azonnal katt az X-re.)

A releváns tartalom szinte nem is kérdés.. ha Te hétfőtől péntekig az autójavítási bizniszben mozogsz, akkor felesleges a vállalkozásod blogjára a kötés-horgolás rejtelmeiről írni- ha csak nem arról akarsz írni, hogy mennyivel királyabb egy saját magad készített gépronggyal letörölni az olajfoltokat a karosszériáról, mielőtt megkapja a tulaj a kocsiját. 

... és persze a legfontosabb! 

Olyan témákról írj, amire kíváncsiak a vásárlóid! Lehet, hogy nagyon izgalmas írni arról, hogy hogyan kell egy hengerfejtömítést kicserélni, de ez maximum azokat a nemvevőket fogja izgatni, akik otthon nekiállnak maguk összetákolni a kocsit.. az, aki bejön hozzád a szervizbe abban lesz inkább érdekelt, hogy egy hengerfejezés során milyen alkatrész cserékre számíthat, mennyi idő alatt készülhet-e el, mit érdemes megkérdeznie a szerelőtől.. 

Ehhez a tegnap taglalt Facebook tartalomról írt cikkből is meríthetsz ötleteket, hiszen gyakorlatilag ugyan úgy kell rá témát választanod, mint a közösségi felületre! Ha nem olvastad kattints ide!

Bízom benne, hogy máris támadt egy klassz ötleted, hogy miről írj a blogodra! Hajrá! :)

Szólj hozzá!
Legyél sikeresebb napról, napra!