Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 19. 10:00 - Nemes Lenke

Hogyan kerüld el a spam mappát?

Örök nagy kérdés az e-mail marketingben.. Méghozzá egy igen fontos kérdés. 

Az elmúlt években óriásit fejlődtek a mail szerverek, és igazán ügyesen szűrik a reklám leveleket. Városi legenda volt még néhány éve, hogy a Google monitorozza a felhasználókat, erre tessék.. mire épül ma a remarketing, a retarget? Pontosan arra, hogy megfigyeli, mit csinálsz, hova mész, mit olvasol el...

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 18. 10:00 - Nemes Lenke

Miért nem válaszolnak a Facebookon?

79h200.jpgNéhány éve még azért vágtunk bele a közösségi oldalak menedzselésébe, hogy közelebb kerüljünk a vásárlóinkhoz. Azóta elég sokat változott a világ, elég drága játék lett ez a közelség, ráadásul:

A kisvállalkozások gyakran találkoznak azzal, hogy a Facebook követőik egyszerűen nem reagálnak, nem válaszolnak a posztokban feltett kérdésekre, hiába csinálnak szinte bármit.. 

Olyan, mintha Te is egy lakatlan szigeten üzemeltetnéd a saját kis rádiódat? Akkor katt a gombra:

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 14. 10:00 - Nemes Lenke

Mi motoszkál a vásárlóid fejében?

Elsőre talán úgy tűnhet, hogy a fenti kérdés megválaszolásához kell egy jósgömb.. pedig sokkal egyszerűbb a válasz. 

Arra a kérdésre, hogy mi motoszkál a vásárlód fejében 3 féle módon tudsz válaszolni:

  1. Nem érdekel. Az az ő problémája, az enyém a bizniszem.. 
  2. Nem tudom, de jó lenne sejteni..
  3. Az, hogy ... melyik a legjobb termék adott piacon, melyik szolgáltatás kellően rugalmas, hogy az ő nyakatekert napirendjéhez igazodjon, hogy az az edzőterem vajon késő este is nyitva van, hol olcsóbb a kenyér, spórol időt a házhoz szállítással, hogyan lehetne vékonyabb/fittebb/egészségesebb/kipihentebb jobb táncos, türelmesebb anya, odaér-e az oviba, vajon mi lesz a szülőin, mit vegyen a barátnőjének szülinapra/névnapra/Valentin napra/ karácsonyra, hova menjenek vacsizni Torkos csütörtökön, mikor jön a telefonszámla, mikor van a hűségidő vége a TV-re, kell-e nagyobb csomag, ... 

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 13. 10:00 - Nemes Lenke

Mitől durrannak a Facebook események?

facebook-events.jpgSokan szervezünk eseményeket a Facebook segítségével. A tapasztalat az, hogy vannak olyanok, amelyek hirdetés nélkül is beindulnak, másokat komolyan taszigálni kell, hogy néhányan jelentkezzenek rá. 

A múlt évben a Facebook fejlesztői is sokat dolgoztak rajta, hogy az események valóban megmozgassák a felhasználókat. Könnyebben létrehozhatóak, egyszerűbb csatlakozni hozzájuk, és könnyű beszélgetéseket kezdeményezni bennük. Mégis be kell tartanod néhány alapszabályt, hogy igazán megmozgassák az embereket!

Nemrégiben egy leheletnyi változtatással egészen új megvilágításba hozta a nagy kék háziúr az eseményeket. Lecserélte azt a fránya talán gombot a sokkal pozitívabb érdekel gombra. Mi ennek a jelentősége?

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 12. 10:00 - Nemes Lenke

Videó vagy szöveg?

A tavalyi évben nagyon beindult a videós tartalom, a legnagyobb közösségi portál első számú poszttípusa lett rövid idő alatt. Éppen ezért jogos a kérdés, hogy milyen formátumú tartalmat készíts ezentúl?

Szerintem a legjobb, ha mind a kettőt. Egy néhány perces videóban nagyon sok gondolatot meg tudsz osztani a nézőiddel, de könnyen lehet, hogy ő épp olyan helyen van, ahol nem tudja megnézni a videód (nem tud rá hangot adni, vagy út közben van és nincs elég adatforgalma hozzá), később pedig elfelejti és már nem jön vissza megnézni. 

Ezen két módon segíthetsz: 

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 11. 10:00 - Nemes Lenke

Ezentúl nem kell várnod az IHLETre!

Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a fehér lap felett görnyedve várod az ihletet a következő blog cikkhez, hírlevélhez, vagy éppen Facebook poszthoz. 

Tudom, hogy nem egyszerű kényszerből írni, valóban órákat lehet eltölteni, szinte már kétségbeesve, mire jön egy elfogadható ötlet. Pedig ennek nem kell így lennie!

Számos technika létezik a kreatív csatornák beizzítására, nekem az egyik kedvencem ez. 

Tovább
Címkék: szövegírás
Szólj hozzá!
2016. január 06. 10:00 - Nemes Lenke

Kell-e a blog 2016-ban?

Elképesztő sebességgel alakul át az online marketing, változnak a felhasználói igények, éppen ezért jogosan merül fel a kérdés: 

Kell-e blogot írni 2016-ban?

Őszintén megvallva nagyon nehéz erre válaszolni, mégis hajlok rá, hogy a helyes válasz az igen

Sokat változott a csalistratégia az elmúlt 1-2 évben és ma már a direkt irányított forgalom hozza a vásárlások döntő többségét, ugyanakkor a tartalom marketing továbbra is a blogra épül nagyrészt. 

A vásárlói bizalmat, (szakmai elismerést), az organikus találatokat, a kreativitás szabadságát (pl. videók használatát), a kampányaid támogatását, mind-mind a blogodtól kapod. 

pencil.pngIdőigényes, hogy jó tartalmat készíts rá, de szerintem elengedhetetlen. Az egyik korábbi munkahelyemen évekig küzdöttek ellene, pedig a követőink (és organikusan érkezők is) szívesen olvasták és kattintottak át az akkor még blog.hu-n működő official blogjára a cégnek.. Kellett 1-2 év írás, hogy belássák az IT-sek és a cégvezetőség, hogy valóban szükség van rá, hogy ez a tartalom saját domainen legyen. 

Ma pedig, amikor a bokorban is blogok nőnek fontos, hogy okosan blogolj. Én személy szerint a rövid, velős tartalmak híve vagyok, mert állandó időhiányban szenvedek és felhasználóként is elrettent egy elsőre hosszúnak tűnő cikk. (Ha pedig még tagolva sincs, nincsenek benne kiemelések, akkor azonnal katt az X-re.)

A releváns tartalom szinte nem is kérdés.. ha Te hétfőtől péntekig az autójavítási bizniszben mozogsz, akkor felesleges a vállalkozásod blogjára a kötés-horgolás rejtelmeiről írni- ha csak nem arról akarsz írni, hogy mennyivel királyabb egy saját magad készített gépronggyal letörölni az olajfoltokat a karosszériáról, mielőtt megkapja a tulaj a kocsiját. 

... és persze a legfontosabb! 

Olyan témákról írj, amire kíváncsiak a vásárlóid! Lehet, hogy nagyon izgalmas írni arról, hogy hogyan kell egy hengerfejtömítést kicserélni, de ez maximum azokat a nemvevőket fogja izgatni, akik otthon nekiállnak maguk összetákolni a kocsit.. az, aki bejön hozzád a szervizbe abban lesz inkább érdekelt, hogy egy hengerfejezés során milyen alkatrész cserékre számíthat, mennyi idő alatt készülhet-e el, mit érdemes megkérdeznie a szerelőtől.. 

Ehhez a tegnap taglalt Facebook tartalomról írt cikkből is meríthetsz ötleteket, hiszen gyakorlatilag ugyan úgy kell rá témát választanod, mint a közösségi felületre! Ha nem olvastad kattints ide!

Bízom benne, hogy máris támadt egy klassz ötleted, hogy miről írj a blogodra! Hajrá! :)

Szólj hozzá!
2016. január 05. 10:00 - Nemes Lenke

FB tartalom 2016

facebook-like-logo-vector-400x400.pngAz egyik legnagyobb kérdés, hogy a 2016-os évben milyen trendek lesznek a közösségi médiában? Milyen tartalmakkal töltsd fel a Facebook oldalad? Milyen posztok lesznek sikeresek? Milyen hirdetéstípusok lesznek hatékonyak és olcsóak?

Sok-sok kérdés merülhet még fel benned a Facebook (és úgy általában a közösségi csatornák kapcsán), és most van itt az ideje, hogy ha még nem tetted, akkor megtervezd az idei kommunikációd.

Én személy szerint azt javaslom, hogy add önmagad.

Tovább
Szólj hozzá!
2016. január 04. 10:00 - Nemes Lenke

Hírlevelezés: 3 érv mellette és 3 (+1) ellene

Sokan úgy érzik, hogy a hírlevelezés már a múlté.. leáldozott neki. Éppen ezért választottam 2016 első posztjának ezt a témát.  Ebben a cikkben összegyűjtöttem 3 pro és kontra érvet, aztán döntsd el, hogy számodra van-e értelme.  :)

Az elkövetkező napokban sorra veszek néhány várható trendet, hogy az idei stratégiádat úgy tudd kialakítani, hogy az a lehető legtöbb nyereséget hozza Neked! 

04029_1.jpg
 

Tovább
Szólj hozzá!
2015. november 30. 10:00 - Nemes Lenke

Hogyan ne csinálj játékot a Facebookon?

Sokan most, hogy jönnek az ünnepek költséghatékonysági szempontból kigondolták, hogy itt az ideje posztjátékokat csinálni, hogy jöjjön a sok lájk?!? és persze a vásárló?!?

Jelmagyarázat: 

lájk?!?: ha ezt gyűjtöd, akkor van egy rossz hírem pontosan nulla forintot ér. Sőt.. ha majd egyszer szeretnél normálisan is kommunikálni a célcsoportodnak látni fogod, hogy a sok lájk, amit olyanok adtak az oldaladra, akik a nyereményjátékra jöttek jelentősen megdrágítják a normális, céllal történő kommunikációt, mert miattuk nem éred el a valós célközönségedet organikusan... 

vásárló?!?: a nyereményjáték egy speciális réteget vonz be: azt, amelyiknek a 90%-a soha nem lesz vásárló, és akkor vissza is csatoltam az előző ponthoz.. 

Némi kitérő után:

Az oszd meg és lájkold a posztot és nyerhetsz egy kiskutyafülét típusú játékokat miért NE csináld?

1. Mert TILOS, a Facebook játékszabályzata szerint, nem kérheted, hogy osszon meg egy képet

2. Mert FELESLEGES: a virulencia valamikor évekkel ezelőtt elveszett.. pláne a nyereményjátékok esetében (sőt az összeesküvés gondolat: még a nagy kék háziúr direktbe is gátolja valószínűleg az olyan posztokat, amelyeknek a szövege utal arra, hogy nyerj..) 

3. Mert ÚGYSEM TUDOD ELLENŐRIZNI, nem látsz minden megosztást, és az automata sorsoló alkalmazások sem tudják a megosztásokat ellenőrizni, így igazságtalan sok játékossal szemben, ergo lejáratod magad, hogy tisztességtelenül játszol.. és itt ismét visszacsatolás az első ponthoz..  :)

Szóval NE csinálj oszd meg és nyerj posztokat!

Tegyél fel kérdést kelljen rá kommentelni, vagy csak lájkolni.. de NE KÉRJ megosztást.. Legyél idén Fair magaddal és a követőiddel, ne próbáld bevonzani a virulens faktorral a nem létező vásárlóerődet. A vásárlóid nem erre fognak valószínűleg ugrani. 

share2win_blog_01.jpg

Szólj hozzá!
Legyél sikeresebb napról, napra!