Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 07. 10:00 - Nemes Lenke

Építs közösséget!

Az egyik legsikeresebb módszer a közösségi oldalakon, ha valódi közösséget, csapatot építesz. Ezt egy céges oldal ritkán tudja megtenni, ha nem egy közismert "Love Brand" - mint a Milka vagy a Coca Cola. Akkor mégis hogyan csináld?

2 úton is elindulhatsz: 

- indítasz egy oldalt, ami egy olyan témát dolgoz fel, ami kapcsolható a cégedhez, de általánosabb (pl. ha matracokat forgalmazol, akkor menedzselhetsz egy olyan oldalt, aminek az a témája, hogy "Szeretek aludni"- itt a témához tágabban tartozó tartalmakat oszthatsz meg, valamint erre buzdíthatod a követőid is)

- vagy építhetsz egy csoportot is, ami a téma köré csoportosítja a tagokat. Az igazat megvallva én ebben óriási lehetőségeket látok, mivel nagyon aktív és összetartó csoportokat lehet így építeni, és a tagokat sokkal könnyebb elérni, mint egy oldal esetében, mert a csoportban még nincs legyilkolva 1-2%-ra az organikus elérés. Ha megtalálod azt a témát, ami összeköt téged és a vásárlóidat, akkor nincs más dolgod, mint elkezdeni a csoportot. Ehhez az üzleti oldaladat is segítségül hívhatod, így a kezdeti toborzást ott is elindíthatod. 

community-group.jpgA csoportokban azért van szerintem nagyobb fantázia, mert számos olyan lehetőséget tud, amit egy üzleti oldal nem. Közvetlenebb kommunikáció, aktívabbak a tagok. Ha pl. étrend kiegészítőket forgalmazó webshopod van, akkor olyan csoportokat tudsz menedzselni, amelyeknek a témája: diéta, egészséges életmód, testépítés, sport, fitness, fogyókúra... Akár több ilyen speciális témát is felkarolhatsz, és építheted a csoportjaid. A szabályzatban kikötheted, hogy a tagok nem ajánlhatnak idegen cégtől termékeket, csak a Te termékeidet lehet  megosztani a csoportban, így biztosítva, hogy a klubod a Te anyagi érdekedet szolgálja. 

Ahhoz, hogy ez jól tudjon működni kellően széles spektrumú témát kell választanod, és sokszínű tartalommal kell megtöltened. (és ugyan így a csoporttagjai is megtehetik ezt, egy jó témaválasztás esetén a csoportod önjáróvá is válhat ;) ).

A csoportok könnyedén túl tudnak nőni az üzleti oldalon is taglétszám tekintetében, ugyanakkor a tapasztalatok alapján sokkal több energiabefektetést igényel a moderáció, és a  folyamatos tartalom generálás miatt, de ha célod, hogy aktív, nagy élettartam hozamú vásárlókat nevelj a vállalkozásod számára, akkor ez az egyik legolcsóbb módja.  

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr637680122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása