Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. október 05. 10:00 - Nemes Lenke

Youtube how to...hogy az jó legyen neked

A Youtube egy igazán izgalmas és egyedülálló platform (bocs, minden más videómegosztónak, azért a Youtube, mert ez a legismertebb, az alfa.). Az online marketing eszközök között a videó a legimpulzívabb módja annak, hogy kifejezd magad, érvényesítsd üzleti érdekeidet. 

3 szinten hat a befogadóra:

  • amit hall
  • amit lát
  • ami a tudatalatti csatornákon átjön

Ez a hármasság adja meg együttesen, hogy az üzleti érdekeidet támogatja, vagy aláaknázza a videó. Az első kettő viszonylag könnyedén befolyásolható: 

  1. kell hozzá egy jó sales szöveg, valamint egy kis zene (mert a dallamos dolgok jobban átmennek..) és
  2. egy látványos környezet, háttér, eseménysor

A harmadik azonban egy aljas csatorna. Az emberek 98%-a nem képes befolyásolni, mégis szabadon közlekednek rajta olyan infók, amik megölik a hitelességet. 

Ilyenek a gesztusok, a mimika, a hanghordozás, a hangsúlyok, a hangerő, a tekintetünk. Ezek közül bizonyára Te is tudod, hogy a tekintet a legárulkodóbb. Nem véletlenül tartják, hogy a "szem a lélek tükre".

Tökéletesen átviszi a kamerán is, ha nem hiszel abban amit eladsz, ha problémáid vannak (magánéleti vagy üzleti), unalmasnak, érdektelennek tartod a feladatot. Ezeket a szem szuperül elárulja. De ha hangod is hasonlóan viselkedik. Arc nélkül is bármikor megmondjuk, hogy ki az aki felolvas, ki az aki bemagolt, ki az aki szívből mond egy szöveget el.

Ha ezeken a buktatókon túllendültél, akkor már van egy videód. Itt jön a magic, ami marketing eszközzé teszi ezt a csatornát. A Youtube olyan, mint egy TV. Giga sok embert elér, akikről gyakorlatilag fogalmad sincs, hogy kik is valójában, pont, mint egy TV esetében. A sikeres csatornáknak, cégeknek, videóbloggereknek 2 trükkjük van arra, hogy hatékony, pénztermelő eszköz legyen a Youtube

  1. Vírusosan terjedő videókat készítenek
  2. Közösséget építenek. 

Visszafelé fejtem ki: Közösség építés- a Youtube csatornádra tudsz feliratkozókat gyűjteni, akik az új videóidat elsőként fogják majd látni, így beindítva annak terjedését. A közösség építéshez fontos, hogy a videóid megszólítsák a nézőket, hogy interakciót (hozzászólást, like-ot) váltsanak ki belőlük.

Ha edzőcipőket árulsz, és olyan videókat készítesz, ahol a cipőt körbevideózod és a végére dobsz egy linket, akkor valószínű, hogy nem sok interakciót fogsz produkálni. Ellenben, ha egy ismert sportoló, vagy egy sportesemény résztvevőit kéred meg, hogy mondják el a tapasztalataikat, és még azt is hozzádobod a végén, hogy "Ha kiszeretnéd próbálni Te is, írd meg hozzászólásban a cipő méreted.." akkor máris van esélyed! 

Tehát, szólítsd meg, érd el, hogy írjon, és persze VÁLASZOLJ a hozzászólásokra :)

Ugyancsak jó megoldás lehet, ha motiválod a követőidet akár más csatornákról is (e-mail, Facebook, blog, stb.), hogy töltsenek fel adott témában videót pl. egy nyereményjátékra. 

És a nehezebb: a vírusosan terjedő videók titka:

    1. nincs rajtuk óriási tolakodó céglogó, vagy link.
    2. viszont van benne valami érdekes, eredeti,  új, másolható dolog: pl. 

   3. van benne valami emberi:

   4. ...és van benne cica :D

  5. Valami olyan, ami összeköt a vásárlókkal (csak, hogy egy magyar példát is mutassak), ami nem a termékről, hanem az emberekről szól:

Vírusosan terjedő videót nagyon nehéz készíteni, ezért én azt javaslom, hogy először a normál videóiddal építs közösséget, ha már lesz néhány 10-100 követőd, akik rendszeresen megnézik a videóidat, akkor előbb utóbb lesz olyan is, aki megosztja, és segíti a terjedését! .. sőt lehet, hogy pont tőlük kapod meg a tuti tippet egy vírusvideóhoz (pl. egy challange kihívás kitalálása a cégedhez).

ui: hashtagelni itt is ér! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr767889000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása