Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 05. 10:00 - Nemes Lenke

Social Media- sikítófrász a köbön?

Döbbenet, hogy 4-5 évvel ezelőtt, még gyakorlatilag a cégek nem is tudták, hogy mi az a közösségi média, és hogyan lehet belőle pénzt csinálni. Amíg az Iwiw még csak meghívásos rendszerben működött el se tudtuk képzelni, hogy az ilyen arcképcsarnokokból hasznot lehet húzni. Akkoriban az online marketing nagyjából kifulladt a banner és etarget reklámokban. (A nagyon próknál esetleg már az Adwordsben)

Aztán jött az új hóbort a kék-pirosról tiszta kékre váltottunk alig 2-2.5 év alatt. A korábbi lehetőségeket messze felülmúlta a Facebook, azáltal, hogy létrehozta az "oldal" fogalmát. Aztán a beetetés időszakában, amikor elképesztő volt a vírusos terjedés volumene (ma ez már teljesen megszűnt, a virulenciát már nem is méri a FB statisztika)  a cégeket szépen beetették, hogy itt aztán van biznisz, regisztrálj oldalt, és írj: dőlni fog a rajongó és a bevétel is. 

És így is tett mindenki. 4 hónap alatt 0-ról 4000 fős rajongói tábort fel tudtam építeni csak kommunikációval, egy nem túl ismert cégnél. Egy ingyenes kérdezős alkalmazással, 0 Ft hirdetéssel. Sőt, a pályafutásom csúcsa, a 2013-as árvíz idején egy olyan poszt volt, amit közel 6000 ember megosztott, és 356.000 ember látott. Ma ezt elég nehéz egy ilyen kis oldal esetében megismételni, de megkockáztatom, hogy még egy 100.000-es oldal se tudja megcsinálni. De akkor ez nem volt annyira nagy kunszt.

Szóval adott a kérdés, hogy érdemes-e még Facebookozni, meg a többi közösségi izén jelen lenni?  

Igen, ha tényleg szeretnél ebből üzleti előnyt kovácsolni, de ma már nem megy pénz nélkül. Igaz, hogy a tartalom a király, de amikor a legjobb barátod se látja, ha megosztasz egy király posztot, akkor egy üzleti oldal esetében se várj sok jót. A most általam kezelt oldalak igen széles skálán mozognak organikus elérés tekintetében: az átlag 1-2%-tól a hihetetlen 9-40%-ig akadnak közöttük, és hogy őszinte legyek egyetlen egy dolgot tudok mondani, amitől az egyik sikeresebb, mint a másik, hogy jó a témája. (élek a feltételezéssel, hogy mindegyiket egyformán szívvel-lélekkel csinálom!)

Egy sok embert foglalkoztató témakör, mint a nyelvtanulás sokkal jobb eredményeket produkál, még a leggyengébb poszt esetében is, mint a vicces bigyókat áruló alig ismert cég legklasszabb posztjai is. 

Tehát, ha nem elég "LOVE" a témád, akkor bizony bele kell tenni a jó magyar forintot is, hogy hozzon a konyhára.facebook_3.jpg

Ha nem elég szexi a céged témaköre, mert bigyókat árulsz, vagy lakásfelújításban utazol, esetleg vegyiparban ténykedsz (B2C), akkor giga jó tartalommal, és egy csinos kis büdzsével kell elkezdened az építkezést.

Mert érdemes, hiszen ha el tudod ültetni magad  a fejekbe, akkor tudod nevelni az embereket, és váráslóvá érhetnek. Ha pedig beérett az alma Te szüretelheted le. 

Hogyan csináld?

- legyél őszinte, és bizonyos szintig közvetlen: az emberek szeretnek arcokat kötni a cégekhez (ennek máshol is lesz jelentősége), hiszen akkor már ismernek valakit ott, és akkor nem egy céggel, hanem Gipsz Jakabbal üzletelnek. 

- legyél szórakoztató, nem kell idézetportált üzemeltetned, úgysincs értelme mióta nincs virulencia, de keress olyan érdekes, izgalmas, humoros tartalmakat, amit össze tudsz kötni a bizniszeddel. Pl. a kedvenc példám: ha cipő webáruházad van, akkor a Shrekből jól ismert szomorú Csizmás Kandúros képre csak oda kell biggyesztened, hogy "Én is a (céges neve)-től szeretnék új kis csizmát! Lécci, lécci!"

- edukáld a követőid, adj információkat a cégről, magadról, hogy miért csinálod, amit csinálsz, a termékedről, mutasd be a szolgáltatásod, magyarázd el a használatot, az előnyöket, hogyan juthat el hozzád a vásárló... tanítsd hasznos dolgokra!

- legyél pozitív. Nem kell a konkurenciát, a követőidet, a politikát, meg úgy általában senkit és semmit se savazni. Elhiszem, hogy az általános iskolában működött ez a módszer a bevágódásra, de azért felnőttünk, bizniszben utazunk, ha etikátlanok, gyerekesek vagyunk azokkal akik nincsenek velünk, akkor mire számíthatnak azok akik velünk vannak? Egy pici kis botlás és a savas kádfürdőben végzik? Ráadásul, ha nincs jobb témád, mint másokon köszörülni a billentyűzetedet, akkor elég hamar unalmassá fogsz válni. 

- (bocs, de nevetséges, hogy ezt tényleg le kell írnom..) legyél kommunikatív, VÁLASZOLJ a kérdésekre. Sokan írogatnak az oldalukra, hirdetgetnek és aztán elfelejtenek a kommentekre, oldalra írt bejegyzésekre és üzenetekre  reagálni. Sőt a még durvább.. hogy a negatív, becsmérlő, degradáló dolgokat is fennhagyják idegenek hirdetéseivel egyetemben.. Apropó.. SOHA ne legyél annyira gyenge, hogy a saját hirdetésedet mások oldalára ingyenesen elhelyezed. Ez annyira olcsó, és komolytalan...

+1 Építs közösséget, szuper lehetőségek rejlenek a csoportokba, akár egy cég is menedzselhet szuper aktív csoportokat (ami egyébként az oldaladnak is jól jön!) .. és erről hamarosan jön egy önálló poszt is! :)

 

Szóval.. közösségre fel! Legyél aktív, szórakoztató, egyenes: ha ez rendben van, akkor jöhet hozzá egy kis büdzsé és egy erős marketing lábat építhetsz belőle! 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr787676876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása