Legyél sikeresebb napról, napra!

2016. január 11. 10:00 - Nemes Lenke

Ezentúl nem kell várnod az IHLETre!

Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a fehér lap felett görnyedve várod az ihletet a következő blog cikkhez, hírlevélhez, vagy éppen Facebook poszthoz. 

Tudom, hogy nem egyszerű kényszerből írni, valóban órákat lehet eltölteni, szinte már kétségbeesve, mire jön egy elfogadható ötlet. Pedig ennek nem kell így lennie!

Számos technika létezik a kreatív csatornák beizzítására, nekem az egyik kedvencem ez. 

Nekem van egy 3+1 lépéses rapid technikám, amivel belevágok az írásba. Ha nagyon nincs meg a flow, akkor ezzel indítom be magam. 

+1. Kijelölök egy napot vagy napszakot az írásra. (szigorúan tilos tól-ig időtartamot megadnod magadnak, mert az tudat alatt  fog feszélyezni. Inkább jelölj ki egy napot a héten, amikor a szövegírás a fókusz: nem e-mailezel, nem telefonálsz, nem ügyfelezel és nem tartasz meetinget!)

1. Témaválasztás: egyszerűbb, ha van már konkrét célod (pl. egy kampánysorozat összeállítása, vagy egy how to blog cikk), de akkor se csüggedj, ha a heti közösségi oldal tartalmat kell éppen megírnod. Ha nincs ötleted, akkor lapozd fel a vendégkönyvet, kérdezd meg az ügyfélszolgálatosokat, hogy milyen kérdések jöttek a héten, vagy éppen nézz körül a sajtóban egy jó témáért, amit tudsz kapcsolni a vállalkozásodhoz.

2. Válts nézőpontot! A szövegírásban az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, hogy a saját székedből írsz. Minden  esetben, mielőtt nekiállsz írni tedd át magad a vásárlói oldalra. (kivéve, ha egy szakmai publikációt készítesz éppen egy szaklapba)

Ez a  nézőpontváltás igényel egy kis gyakorlatot, az egyik legjobb technika az rá, ha elképzeled a tökéletes vevődet (pl. egy középosztálybeli, 35 éves szingli hölgy, akinek van 2 cicája és nagyon szereti a képzőművészetet- ha épp egy iparművész vagy, aki igazi csajos ékszereket tervez).

Ha ez megvan, akkor gondold végig, hogy neked, mint a tökéletes vásárlónak milyen kérdéseid vannak, mi hoz lázba? Nyugodtan kutakodj ehhez a neten, nézz meg fórumokat, hírportálokat, beszélgess  vásárlóiddal, kérdezd meg őket, hogy mivel töltik a szabadidejüket, hova járnak, mi foglalkoztatja őket?

Nem kell hozzá üveggömb, elég ha leszűröd a top 100 vásárlód, vagy random választasz 100 főt a listádról és megkéred őket, hogy töltsenek ki egy rövid kérdőívet, vagy épp hívd fel őket és beszélgessetek. Tudom, hogy ez elsőre meredek és sok munkát igényel, de cserébe leprofiloztad a tökéletes vásárlót, akit ezentúl a hirdetéseiddel is tudsz célozni, nem csak a szövegeid szólnak neki. 

3. Készíts vázlatot! Segít megtartani a fókuszt, ha készítesz egy mi a cél+ 3-5 pontból álló vázlatot

Vegyél elő egy fehér lapot, és írd fel rá ezeket:

  • mit írok (blog cikk, FB poszt, kampánylevél)
  • milyen hosszúra tervezem (X karakter vagy egy oldal..)
  • mi a téma?
  • kinek írom (igen, itt írd le pontosan, hogy kinek szól - tudod a 35 éves szingli macskás hölgy-, akkor is tedd meg, ha mindig ugyan annak a profilnak írsz)
  • mi a cél? - eladni akarsz egy ékszerszettet, vagy csak egy blogszemlét küldesz?
  • nyitó gondolat: mivel csapod fel a szöveget?- azzal, hogy a cicád tegnap elszöktette az egyik fülidet, és ezért kitaláltál egy ajajj garanciát?
  • 3-5 pont amit bele akarsz tenni (ezt a műfaj és a vásárlóid stílusa határozza meg - ha ők a hosszú sztorikat szeretik akkor úgy írj, ha a rövid egyértelmű utasításokat akkor pedig úgy- )
  • zárás (összefoglalás), és CTA ( a legjobb ha itt már csak ismételve- pl. a kampányleveledben leírtad az akciót, már írtad hogy kattintson a webáruházra, itt csak erősítsd meg, hogy ez a következő lépés, amit meg kell tennie)

Ez a vázlat segít abban, hogy megtaláld a fókuszt, és rajta is maradj. Amit mindig kerülje el: az általános alany használata (szólítsd őt meg, mindegy hogy tegezve vagy magázva, de hozzá szóljon a szöveg, ne csak úgy a nagyvilágba!) és a királyi többes- igaz, hogy a szövegedet sokan fogják olvasni, de egy-egy ember valószínűleg egyedül ül majd a gép előtt! 

 

Bízom benne, hogy ez a 3+1 lépés Neked is segít abban, hogy ne csak ülj ezentúl a fehér lap mellett várva a múzsa csókjára, hanem gördülékenyen fog menni  a tartalomkészítés. 

Neked van esetleg más technikád az agytekervényeid beindítására? Írd meg nekem!

 

 

Címkék: szövegírás
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr978259604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása