Őrült nagy, és felháborító baromságot olvastam egy hírlevélben nemrégiben. Egy amerikai kutatás alapján íródott a cikk, ami szépen megállapított, hogy a tartalom fabatkát sem ér a honlapokon.
A kutatásról dióhéjban:
- a vizsgált honlapok a magas vérnyomásról szóltak
- a tesztalanyoknak el kellett dönteniük, hogy melyiknek hisznek.
A cikk megállapította, hogy a tesztalanyok 94 %-a nem a tartalommal indokolta, hogy miért nem bíznak egy honlapban, hanem a külsőségekkel. A honlap átláthatóságát, használhatóságát hozták fel érvként, és egy szót sem ejtettek a szöveg minőségéről, hihetőségéről. .
Ebből levonni a fenti következtetést szerintem elég meredek húzás. Erről a tesztről hirtelen nem találtam értékelhető leírást, így számomra kérdéses, hogy a teszt alanyok a célcsoport tagjai voltak-e az oldalaknak, vagy csak random összegyűjtöttek néhány embert.
Hiszen, ha nem a célcsoport alkotott véleményt, akiknek valóban problémája van a vérnyomásával, akkor természetesen nem érdekelte őket a tartalom. Csupán a honlapot nézegették meg, mint egy csoki csomagolását.
Ha viszont a magas vérnyomással küzdő célcsoportot vizsgálták, akkor pedig nem hiszem el, hogy nem számított a tartalom minősége.
Fontos, hogy hogy néz ki egy weboldal: átlátható-e, olvasható-e a szöveg, működnek-e a funkciók.. de a célcsoport számára a tartalom az elsődleges szempont.
Akit nem foglalkoztat eléggé a témád, az valóban csak a külsőségekre fog adni, de akinek Te vagy a megoldás meg fogja bocsátani a kicsit sutább honlapot is. Pláne, ha ajánlásra érkezik hozzád. Ráadásul a keresők sem az alapján rangsorolnak előre, hogy szép-e a design..
Tehát továbbra is a tartalom a legfontosabb!
Mérlegelj:
Legyen egy csilli-villi honlapod, ami nem termel pénzt, vagy legyen egy kicsit egyszerűbb weblapod, ami hozza az új ügyfeleket?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.