Örök nagy kérdés az e-mail marketingben.. Méghozzá egy igen fontos kérdés.
Az elmúlt években óriásit fejlődtek a mail szerverek, és igazán ügyesen szűrik a reklám leveleket. Városi legenda volt még néhány éve, hogy a Google monitorozza a felhasználókat, erre tessék.. mire épül ma a remarketing, a retarget? Pontosan arra, hogy megfigyeli, mit csinálsz, hova mész, mit olvasol el...
Hasonlóan van ez az e-mailekkel is. A spam szűrők is hatékonyan tanulnak.. Azt már az elmúlt 1-2 évben észrevehettük, hogy a sablonok és a képek rontják a bejutási arányt az elsődleges mappákba, hiszen a normál e-mail felhasználó szöveget és csatolmányt küld az ismerőseinek.. ritkán ágyazza be csilivili sablonba..
Tehát, ha nem a képekkel adsz el, akkor bátran mondj le a sablonról..
Egy levél- egy cél:
azaz ne tűzdeld tele linkekkel a leveleid, hiszen azzal ismét a spam mappába száműzöd a legjobb üzeneteidet.. használj minimális számú linket( max 1-2), és törekedj arra, hogy ne használj hozzá link rövidítőt sem.
A Google kimondottan szűri az ilyen rövidített linkeket (hiszen a normál felhasználó sem fárad a link rövidítéssel..). Jobb megoldás, ha a szövegrészleteket linkesíted.
Ha már a kommunikációs stílusod kezd hasonlítani a normál felhasználói kommunikációra, akkor már csak arra kell figyelned, hogy legyél rendszeres.. hiszen az ismerősök oda-vissza e-maileznek rendszeresen (tehát ki kell csikarnod a választ!, de erről majd egy picit lejjebb...)
Ellenőrizd le /vagy a webesedet kérd meg rá, hogy biztosan nincs-e a szervered fekete listán. Apróság, de nagyban segíti, hogy ne juss be gyakran még a spam mappába se...
Állítsd be a levélküldési sebességet a szoftveredben. Tudom, hogy az lenne az ideális, hogy lenyomod a start gombot és máris mindenki megkapta az üzenetedet, de ha egy e-mail szerverre próbálsz meg pillanatok alatt benyomni X ezer db levelet, akkor borítékolhatod a visszapattanást és a spam mappát, hiszen könnyen lehet hogy képtelen a szerver ilyen gyorsan fogadni a tömeges leveleket..
Talán le sem kell írnom.. de az egykattintásos leiratkozó link kell a levélbe..
és akkor kanyarodjunk vissza egy pillanatra, ahhoz a részhez, hogy miért jó, ha válaszolnak a címzettek?
- Fontos visszajelzéseket kaphatsz a tartalomról: tetszik/nem tetszik, mi érdekelné még.. piackutatási alapok
- A válasz erősíti a spam szűrőknél, hogy Te egy hiteles, megbízható felhasználó vagy, akit ismernek a címzettek.
- Közvetlenebbé válik tőle a kommunikációd a vásárlókkal, ami hosszútávon hűségessé teszi őket :)
Te még a spam mappában vagy?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.