Talán Te is találkoztál már azzal az érzéssel, hogy "te jó ég, órákon belül indul a kampány, de vajon minden frankó lesz?".
Ez persze teljesen normális, pláne egy év végi, sok csatornás kampány esetében, ahol számtalan kérdés merül fel:
- jól be vannak állítva a mechanizmusok?
- jók a sales szövegek?
- minden szöveg készen van?
- minden oldal megnyitható mobilon/ asztali gépen?
- a tartalmak gyorsan betöltődnek?
- az ajánlat elég vonzó lesz?
- a lepattanókat össze tudom gyűjteni a downsell ajánlatra? Az is elég vonzó?
- a cross sell, up sell ajánlatom működni fog? Sokan élnek majd vele?
- elég figyelemfelkeltő a hirdetésem?
- működni fog a remarketing?
- jól határoztam meg a célcsoportot, működni fog a szegmentálásom?
- minden kolléga tudja a dolgát, ismerik a részleteket, ha valaki telefonon érdeklődik?
- van elég termékem?
- adok ajándékot a vásárlásért? ha igen az is örömöt fog okozni a vevőnek?
.. és még sorolhatnánk napestig. Éppen azért én azt javaslom, hogy fogj egy jó nagy papírt, és tervezd meg a részeteket!
Amikor kampányt készítünk, én azt szoktam csinálni, hogy felrajzolom a mechanizmusokat, valahogy így:
Persze egy konkrét kampány esetében benne vannak a paraméterek is.. az ajánlatok, a levelek címe, tartalmi felvetés, a hirdetések célcsoportjai és egyéb 5letek, ami még jön hozzá.
Ezt követően, az egyes elemeket egy jó nagy táblázatba összegyűjtöm:(azért jó nagyba, hogy minden 5let beleférjen..)
- Hirdetés 1,2,3.... amikor készen van lepipálom őket.
- E-mailek: 1,2,3... ha le vannak ellenőrizve, beidőzítve, és beállítva a szűrések, a háttér csoportok, akkor szépen lepipálgatom őket. Itt azt szoktam csinálni, hogy a leveleket megírom egy blikkre, ahogy kijön egy szuszra, mert általában így lesz a legtermészetesebb, legkevésbé nyomulós a szöveg.. és egy másik napon olvasom át és állítom be a hozzá tartozó automatizmusokat. A táblázatba ezeket is le szoktam írni, nehogy kimaradjon valami..
- ...
és így tovább a kampány többi elemével is.
Az, hogy ha egyben látod az egész mechanizmust, sokkal könnyebben össze tudod rakni, nem fogsz elveszni a részletekben és nem lesz lekezeletlen útvonalad sem..
Ezzel el tudod kerülni azt, amikor kéz tördelve pánikolsz az indulás után, hogy vajon minden jó lesz-e?
Tervezz előre, készítsd el az elemeket legkésőbb kampány előtt 2-3 nappal, így lesz időd végig tesztelni az indulás előtt. Ez a karácsonyi kampányaid esetében hatványozottan igaz, hiszen az év végi reklámzajban, stresszben sokkal gyorsabban feladja az érdeklődőd, ha valami nem működik, mint békeidőben... :)
Sikeres kampányt!
Ha pedig segítségre van szükséged: katt ide!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.