Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 08. 10:00 - Nemes Lenke

Hogyan írj a Facebookon?

Fogós kérdés, és iparáganként változik az elvárás a közösségi felületek kommunikációját illetően, de azért van egy fontos szempont, amit talán érdemes szem előtt tartani:

A közösségi médiát szórakozásra használják a felhasználók.

Tehát, akár tegeződve, akár magázódva írsz, mindig olyan tartalmat tegyél közzé, ami értéket ad. Érdemes egyfajta rotációt alkalmaznod:

  • edukáló tartalmak
  • humor
  • nyereményjáték
  • érdekességek a témádban
  • termék/szolgáltatás promó
  • blogcikkek (sajátod vagy esetleg más vállalkozóké, akiknek a célcsoportja azonos a Tiéddel, de a témátok nem ütközik)
  • kérdések, téma felvetések (ne ess kétségbe, ha a kutya se szól hozzá, szoktatni kell erre a követőidet)
  • videók
  • helyzetjelentések, beszámolók: rendezvényről, kiállításról
  • kulisszatitkok a munkatársakról, a cég életéről, az új termékeidről

 

Akkor most a cuki cicás poszt értéked ad? 
social-media-image.jpg-ha tudod a saját bizniszedhez kötni, akkor adhat, de ha csak a viralitásra hajtasz vele, akkor el kell hogy szomorítsalak, mert kicsit sem lesz eredményes.

Hogyan kösd a bizniszedhez? Ha például cipőket árulsz, akkor Shrek-es Csizmás kandúr bánatos arcocskája mellé nyugodtan odaírhatod, hogy  "Én is a Fürge lábaktól (a saját bizniszed neve) szeretnék csizmát! Lécci, lécci!" 

Ha nem találsz párhuzamot, akkor nem feltétlenül van értelme megosztani. Sokkal több energiát pazarolsz el a megkeresésére, kitalálására, mint amennyi valós hasznot termel. (és még csak virális sem lesz :( )

Kicsit átalakulóban van a Social Média, mióta az idősebb korosztály is betette rá a lábát, illetve, amióta  ezt konstatálva a nagy kék háziúr igen komoly pénzbevételi forrást algoritmizált abból, hogy ki, mit lát a Facebookon ingyen.

Mi jut el egy felhasználóhoz úgy, hogy ha nem hirdeted?

Nem túl sok minden. Az átlagos organikus elérés erősen konvergál a nullához, és a szponzorálatlan posztjaidat gyakran ugyan az a "kemény mag" látja napról, napra. Ha ki szeretnél ebből törni különösebb anyagi ráfordítás nélkül, akkor kénytelen vagy megosztóan kommunikálni, amivel interakciót tudsz kicsikarni: kommenteket. A lájk nem ér semmit szinte az új algoritmus szerint. A hozzászólások és az olvasással töltött idő képzi az organikus terjedés alapját.

Mit kell tenned, hogy növeld az OT-t?

  1. írj hosszabb, tartalmasabb posztokat (azért nem kell szegény Jókai nyomdokaiba lépni és oldalakon át ábrázolni a tájat)
  2. írj olyan stílusban, ami kicsit megosztó, hogy kiváltsd az olvasódból a véleménynyilvánítás reflexét.

Ezzel azért bánj óvatosan, hiszen a túlságosan  felkavaró vagy, könnyedén céltáblát csinálhatsz magadból és a vállalkozásodból. 

Amit soha ne tegyél: (van benne ismétlés egy korábbi posztból, de nem lehet elégszer leírni)

  • ne savazd a konkurenseid
  • ne szóld le az ügyfeleidet, üzleti partnereidet
  • ne politizálj, kivéve ha témádba vág
  • ne legyél negatív (tudod az első zölden kiemelt mondat: a közösségi médiát szórakozásra használják a userek), ne rontsd el a napjukat 

Összefoglalva:

Mindegy, hogy tegeződve, vagy magázódva csak az számít, hogy valamilyen pozitív értéket adjon, és megmozgassa az olvasót! Tanítson, szórakoztasson, kapcsoljon ki, inspiráljon. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr867676854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása