Sokan úgy érzik, hogy a hírlevelezés már a múlté.. leáldozott neki. Éppen ezért választottam 2016 első posztjának ezt a témát. Ebben a cikkben összegyűjtöttem 3 pro és kontra érvet, aztán döntsd el, hogy számodra van-e értelme. :)
Az elkövetkező napokban sorra veszek néhány várható trendet, hogy az idei stratégiádat úgy tudd kialakítani, hogy az a lehető legtöbb nyereséget hozza Neked!
A hírlevelezés 3+1 ellenérve:
- nehéz és lassú folyamat a listaépítés, a vásároltak pedig forintot se érnek (sőt, ha olyan listát sikerül venned, ami illegálisan épült, akkor még egy kiadós bírságot is kilátásba helyezhetsz magadnak érte)..
- sok időt vesz el a rendszeres, szisztematikus hírlevelezés, hiszen nem csak sales-es üzeneteket, hanem tartalmat is kell adnod..
- nagy a konkurencia, sokan írnak hírlevelet
- a jó hírlevél nem csak a megírásával veszi el az idődet, hanem azzal is, ha reagálnak rá az olvasók és válaszolni akarsz az üzeneteikre
A hírlevél írás melletti 3 érvem:
- a lista a sajátod, és egy olyan kontakt van vele a kezedben, amit ha megfelelően tartasz karba, akkor évek múlva is elérheted vele az embereket (legalábbis a 12-50%-át)- sőt fel tudod használni arra is, hogy más csatornákat nyiss meg vele (pl. FB hirdetéseket)
- a hírlevélben lehetőséged van perszonalizálni az üzeneteidet. Ha nem csak a nevet és az e-mail címet gyűjtöd egy adatbázisba az emberekről, hanem a vállalkozásodhoz köthető más adatokat is (pl. egy autószerviz a rendszámot, műszaki érvényességét, egy marketing tanácsadó a vállalkozása típusát, egy fodrász a hajszínét..), akkor igazán személyessé tudod tenni a leveleid
- egy olyan kreatív platform van vele a kezedben, amivel meg tudod hökkenteni az olvasókat, magadra irányítani a figyelmüket, értékes, mély benyomást tenni az olvasóidra, elnyerni a bizalmukat, automatizálni a rutinfeladatokat, továbbléptetni őket az értékesítési csatornában, vagy éppen visszahúzni őket pl a kosárhoz, ha kilépnek a megrendelés előtt a weboldaladról..
Szóval összességében:
igen, időigényes,
igen, sokan hírleveleznek (vagy legalábbis valami olyasmit csinálnak, mert az ész nélküli nyomulás nem éppen nevezhető HÍRlevelezésnek..),
igen, jónak kell benne lenned, hogy megtérüljön a rá fordított pénz és energia
igen, sok kerül a spam mappába..,
igen, tervezést, előrelátást igényel,
de: ha megtalálod azt a hangot, amit az ügyfeleid szeretnek, akkor az egyik legolcsóbb és legsikeresebb marketing eszközöd lesz, ami a legnehezebb időkben kiránt a gödörből, a legjobb pillanatokban még feljebb lök, és a legtöbb ötletet adhatja számodra a jövőre nézve!
Feladat:
Találd meg a közönséged stílusát, teszteld le a megfelelő gyakoriságot, küldési időpontot, szegmentáld a listádat, gyűjts még több perszonalizált adatot, és írj hasznos anyagokat.
Ha kellően tömörek és velősek a leveleid a közönséged örömmel olvassa és reagál rájuk, sőt a kampányaid során az ajánlataiddal is szívesen élnek majd!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.