Már volt korábban szó arról, hogy a tartalom milyen fontos. Az organikus elérések számának emelésben a másik igen fontos tényező az időzítés.
Minden platformnak meg vannak a saját napszakjai, amikor a felhasználók a leginkább használják. Ha hírlevelezel, és szoktál tesztelni, akkor láthatod, hogy vannak olyan időszakok amikor, ha kiküldesz egy levelet többen olvassák, nagyobb lesz a konverzió.
Ennek az az oka, hogy ha az adott felületen több felhasználó van jelen az abban a pillanatban, akkor potenciálisan több ember hírfolyamában jelenhet meg a posztod, vagy a beérkező leveleket többen nyitják meg azonnal. (ha pedig még válaszolnak is.. az maga az überkirályság az e-mail marketingben, de a közösségi felületeken is nagyon fontos az aktivizáló hatás.)
Nincs más dolgod, mint megtalálni a megfelelő időpontokat, amikor a legtöbb embert érhetsz el. A Pinteresten találtam az alábbi képet (a szöveget én magyarosítottam rajta). Ez a legnépszerűbb közösségi felületek elemzésével készült. Azt vizsgálták, hogy a nap mely időszakában hol inaktívak a felhasználók éppen.
(ez nem azt jelenti, hogy ugyan azt az üzenetet ezekben az időzónákban tedd ki minden platformra..)
Ne feledd azonban:
A megfelelő időzítés NEM GARANCIA arra, hogy sok embert elér az üzeneted. Hiszen ha rossz az üzenet, akkor hiába ér el a megjelenéskor több embert.. Ha nem váltja ki a megfelelő reakciókat (kattintás, lájk, komment, pinelés, ... ) akkor nem lesz nagyobb az organikus elérés, mint más időszakokban.
Tehát a mankó, hogy mikor-hova nem érdemes tartalmat megosztanod:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.