Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 25. 10:00 - Nemes Lenke

Mitől leszel hosszútávon sikeres?

A sok kis kezdő vállalkozásnak van egy olyan közös jellemzője, ami a kezdeti nehézségeken átsegíti az induló céget. 

Az, ami az első vásárlókat bevonzza, amitől az első visszajáró ügyfelet megszerzi, és amit az újdonsült vállalkozók 70%-a az első év végére elveszít a sok nehézség miatt. 

Ez a valami az, ami az értékesítőket hajtja, a feltalálókat ösztökéli, a vásárlókat visszahozza, a mindennapok gondjait elbagatelizálja, a cégvezetőket inspirálja.

A szenvedély.

Ez egy olyan testi-lelki állapot, amikor egyszerűen megállíthatatlan vagy, a problémák csupán megoldandó feladatok, nem pedig sötét démonok. Amikor még éjjel is azon járnak a fogaskerekek, hogy hogyan oldj meg egy kihívást. 

Amikor valaki szenvedéllyel végzi a munkáját, az messziről ordít róla. Ez egy salesen vagy egy termékfejlesztőn látszik a legjobban, hiszen ilyenkor elképesztő innováció és döbbenetes volumenű fejlődés látható.

Mivel a marketing inkább az értékesítést támogatja, ezért most gondoljuk át, hogy miért tud egy lelkes eladó több forgalmat csinálni, mint a többiek.

Erről Öveges professzor jut eszembe, aki élő adásban olyan lelkesen adta elő a fizikai kísérleteit, hogy amikor nem sikerült, akkor is biztos voltam benne, hogy annak pedig mennie kell, mert a professzor hisz benne.

Ez a hit inspiráló, bizalomépítő, és gond nélkül minden szavát hitelessé tette. Amikor pedig hiszünk valakinek, örömmel megvásároljuk a portékáját is. 

Ha tehát hiszel a termékedben, abban, hogy attól valóban jobb lesz  a vásárlóidnak az látszani fog élőben és írásban is. Amikor szenvedélyes szeretettel mesélsz a szolgáltatásodról az hihető és vágykeltő lesz az érdeklődőidnek. 

used_car_salesman.jpgSokan azzal próbálják motiválni az érdeklődőket, hogy a félelmeikre hatnak: lemarad, kimarad, elmegy mellette a kor, sok pénzt veszít ha nem él a kedvezménnyel.. Ez az adott pillanatban ugyan hozhat sikert, de az ajtón kilépve a vásárló fejében ott fog motoszkálni, hogy "vajon jól döntöttem?". Akiben pedig maradnak ilyen kétségek, azok azt fogják levonni következtetésképpen, hogy nagyon erőszakos voltál, belehajszoltad a döntésbe és nem hogy nem megy vissza újra vásárolni hozzád, de mindenkinek el fogja mondani, hogy milyen nyomulós voltál. 

Egy pillanatnyi nyereség, amivel elérted, hogy X db jövőbeli vásárlód ne nálad költse a pénzét. Erre kiváló példa az amerikai filmekből is jól ismert autónepper, akiről ordít, hogy csak a saját anyagi hasznát nézi, nem számít, ha a következő sarkon széthullik alattad a kocsija.. 

Ezzel ellentétben, ha azt érzi az ügyfeled, hogy őszintén hiszel benne, hogy neki jobb, könnyebb, szebb élete lesz a cuccodtól, akkor nem marad benne a kétely. 

A hitelességed elégedettséget teremt, és egy ilyen vásárló ajánlása felér egy előszerződéssel. 

Tehát, nincs más dolgod mint megmutatni saját magadnak és a munkatársaidnak, hogy miért hihetnek a vállalkozás termékeiben, szolgáltatásaiban és megtanítani őket szeretni a munkájukat. Hiszen szenvedéllyel sokkal tovább maradhattok talpon. :)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr877727000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása