A sok kis kezdő vállalkozásnak van egy olyan közös jellemzője, ami a kezdeti nehézségeken átsegíti az induló céget.
Az, ami az első vásárlókat bevonzza, amitől az első visszajáró ügyfelet megszerzi, és amit az újdonsült vállalkozók 70%-a az első év végére elveszít a sok nehézség miatt.
Ez a valami az, ami az értékesítőket hajtja, a feltalálókat ösztökéli, a vásárlókat visszahozza, a mindennapok gondjait elbagatelizálja, a cégvezetőket inspirálja.
A szenvedély.
Ez egy olyan testi-lelki állapot, amikor egyszerűen megállíthatatlan vagy, a problémák csupán megoldandó feladatok, nem pedig sötét démonok. Amikor még éjjel is azon járnak a fogaskerekek, hogy hogyan oldj meg egy kihívást.
Amikor valaki szenvedéllyel végzi a munkáját, az messziről ordít róla. Ez egy salesen vagy egy termékfejlesztőn látszik a legjobban, hiszen ilyenkor elképesztő innováció és döbbenetes volumenű fejlődés látható.
Mivel a marketing inkább az értékesítést támogatja, ezért most gondoljuk át, hogy miért tud egy lelkes eladó több forgalmat csinálni, mint a többiek.
Erről Öveges professzor jut eszembe, aki élő adásban olyan lelkesen adta elő a fizikai kísérleteit, hogy amikor nem sikerült, akkor is biztos voltam benne, hogy annak pedig mennie kell, mert a professzor hisz benne.
Ez a hit inspiráló, bizalomépítő, és gond nélkül minden szavát hitelessé tette. Amikor pedig hiszünk valakinek, örömmel megvásároljuk a portékáját is.
Ha tehát hiszel a termékedben, abban, hogy attól valóban jobb lesz a vásárlóidnak az látszani fog élőben és írásban is. Amikor szenvedélyes szeretettel mesélsz a szolgáltatásodról az hihető és vágykeltő lesz az érdeklődőidnek.
Sokan azzal próbálják motiválni az érdeklődőket, hogy a félelmeikre hatnak: lemarad, kimarad, elmegy mellette a kor, sok pénzt veszít ha nem él a kedvezménnyel.. Ez az adott pillanatban ugyan hozhat sikert, de az ajtón kilépve a vásárló fejében ott fog motoszkálni, hogy "vajon jól döntöttem?". Akiben pedig maradnak ilyen kétségek, azok azt fogják levonni következtetésképpen, hogy nagyon erőszakos voltál, belehajszoltad a döntésbe és nem hogy nem megy vissza újra vásárolni hozzád, de mindenkinek el fogja mondani, hogy milyen nyomulós voltál.
Egy pillanatnyi nyereség, amivel elérted, hogy X db jövőbeli vásárlód ne nálad költse a pénzét. Erre kiváló példa az amerikai filmekből is jól ismert autónepper, akiről ordít, hogy csak a saját anyagi hasznát nézi, nem számít, ha a következő sarkon széthullik alattad a kocsija..
Ezzel ellentétben, ha azt érzi az ügyfeled, hogy őszintén hiszel benne, hogy neki jobb, könnyebb, szebb élete lesz a cuccodtól, akkor nem marad benne a kétely.
A hitelességed elégedettséget teremt, és egy ilyen vásárló ajánlása felér egy előszerződéssel.
Tehát, nincs más dolgod mint megmutatni saját magadnak és a munkatársaidnak, hogy miért hihetnek a vállalkozás termékeiben, szolgáltatásaiban és megtanítani őket szeretni a munkájukat. Hiszen szenvedéllyel sokkal tovább maradhattok talpon. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.