Nemrégiben a Pinteresten találtam egy szuper infografikát. A kép nagyon részletesen, és humorosan mutatja be, hogy melyik közösségi felület mire való.
Mindegyiknek meg van a maga sajátossága, a kommunikációs stratégiája ezért ugyan azt az élményt nem oszthatod meg mindenhol ugyan úgy, hiszen aki több platformon is követ Téged, halálra fogja unni magát nálad.
A képen azt láthatod, hogy hol mit kell közzétenned arról a hétköznapi eseményről, hogy kávézol egy klassz helyen.
Ha figyelsz megláthatod, hogy melyik felületen érdemes hashtagelned is, igaz ez az infografika már közel 3 éves, és azóta ezt a funkciót sok másik platform is sikerrel beépítette. Nézzük hát részletesen:
Facebook: Szeretem a kávét.
Tumblr: #kávét iszok.
LinkedIn: Jó vagyok a kávé ivásban.
Youtube: Nézd meg, hogyan iszok kávét.
Myspacen: 13 vagyok és kávézok, amikor épp nem készítek fotót magamról.
Pinterest: Itt egy kép és recept gyűjtemény a kávékról.
Quora (ez egy kérdezz-felelek oldal, olyan mint itthon a Gyakori kérdések kb..): Mi a különbség a Latte és a Macchiato között?
MeetUp-on: Menjünk és igyunk egy kávét együtt.
Digg-en (hírmegosztó portál): Itt egy halom népszerű cikk a kávézásról.
Google+: Én egy Google felhasználó vagyok, aki kávézik.
Foursquare: Itt iszok kávét.Sokat járok ide, itt én vagyok a "Polgármester".
Instagram: Itt egy vintage fotó róla, ahogyan kávézok.
Láthatod, hogy ezt az egyszerű kis mozzanatot, hogy iszol egy csésze kávét 12 különböző platformon 12 féle módon oszthatod meg a nagyvilággal. Ebben az a jó, hogy aki követ téged a Facebookon, LinkedIn-en és a Pinteresten is, annak se leszel unalmas a csésze kávéddal, hiszen mindenhol más-más kis morzsát osztasz meg erről az eseményről. Ha ügyesen navigálod a követőket ezen hír részletek összegyűjtésére egészen mélyen beégsz a tudatukba, hiszen minden olyan platformon, alkalmazásban amelyet használnak találkoznak az üzeneteiddel. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy oszd meg ugyan azt a hírt 12 platformon, de ha 3-4 csatornát használsz rendszeresen az már igazán izgalmassá teszi a kommunikációd (a blogod és a weboldalad se felejtsd el! Hiszen a végső célod oda terelni a forgalmat, hogy aztán vásárlókat generálj belőlük :) )
Tedd próbára ezt a stratégiát, és mutasd meg, te hogyan kommunikálsz a különböző közösségi felületeken!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.