Néhány éve még azért vágtunk bele a közösségi oldalak menedzselésébe, hogy közelebb kerüljünk a vásárlóinkhoz. Azóta elég sokat változott a világ, elég drága játék lett ez a közelség, ráadásul:
A kisvállalkozások gyakran találkoznak azzal, hogy a Facebook követőik egyszerűen nem reagálnak, nem válaszolnak a posztokban feltett kérdésekre, hiába csinálnak szinte bármit..
Olyan, mintha Te is egy lakatlan szigeten üzemeltetnéd a saját kis rádiódat? Akkor katt a gombra:
Ennek alapvetően 2 oka lehet:
- Nem a saját célközönségükből gyűjtöttek rajongókat (pl. egy nyereményjátékkal felduzzasztották ugyan az oldal követőit, de ők többségében soha nem fognak vásárolni..)
- Nem olyan témákat kommunikálsz, amelyek megmozgatják őket, nem érdekli őket egyszerűen.
Hogyan lehet ezen változtatni?
- Kitartó kommunikációval. Ha stratégiát váltasz, és a témádhoz kapcsolódó cikkekről, hírekről kezdesz el rendszeresen kommunikálni, akkor az előbb utóbb meghozza a várt eredményt. Természetesen ehhez kevés az, ha belinkeled a cikket. Kell hozzá, hogy véleményt formálj róla, amivel egyet lehet érteni, vagy éppen ellenérvelni.
- Ha úgy érzed, hogy a követőid nem a célcsoportodból lettek toborozva, akkor 2 dolgot tehetsz:
a,) vagy belevágsz egy új oldalba, ahol nem hígítod fel a rajongókat, vagy
b,) kimazsolázod a célcsoportodat, és célzottan nekik kommunikálsz, így aktiválva őket.. Ezt úgy teheted meg, ha leprofilozod őket, és a számukra emelsz ki bejegyzéseket, hogy ők biztosan lássák. (pl. erre nagyon jó lehet a vásárlói adatbázisod, ha az e-mail címeiket feltöltöd a FB hirdetési rendszerébe, akkor máris meg tudod őket szólítani saját közösségként.)
Hogyan aktivizáld a rajongókat?
- vess fel témákat, problémákat, és kérdezd meg, hogy érdekli-e őket a válasz: kösd feltételhez ezt: pl. 20 lájk, vagy 10 komment.. (nem feltétlenül ez a legelegánsabb, de mindenképpen működő stratégia..)
- kommunikálj szexin a témádról (pl. egy autószerelőnek sem csak a szerviz akcióiról kell írnia, hanem írhat arról is, hogy milyen új modellek gurultak ki a gyárakból melyik miért jó, kinek lesz jó választás.)
- kérj segítséget ahhoz, hogy még több emberhez eljusson egy challange-d. (akár a fahéjas is lehet az..) 5 perces hírnév, ezért ezt csak végső elkeseredésedben vesd be..
- a kérdés a poszt végén legyen, egy rövid kis felvezetés után. Csak önmagában egy kérdés ritkán generál kommentháborút.
- vesd bele magad az oldalad elemzéseibe, és vizsgáld meg mikor aktívak a felhasználóid, érdemes ilyenkor posztolni
- használj különleges karaktereket, akár saját márkásíthatsz is egy karaktersorozatot, amivel kiemeled a posztjaidat a tömegből.
- kísérletezz a különböző posztokkal: váltogass csak szöveges, képes, link és videós bejegyzéseket
- használj videót, most nagyon jó az elérése, és aktivizálhatsz azzal, hogy a feltett kérdésre a videóban találnak választ, vagy éppen a videóban feltett kérdésre válaszolva lehet nyerni egy termékmintát..
- a velős, vitaindító posztjaidat nyugodtan küldd ki a levelező listádra.. kérdezd meg az ő véleményüket is!
- a termékeidet is véleményeztetheted a Facebookon, tegyél a csomagolásra egy QR kódot, ami rögtön az adott termék posztjához viszi a vásárlódat, ahol megírhatja a véleményét (ezzel újra és újra felélesztve a hírfolyamban az adott posztot..)
+1: buzdítsd őket akcióra: lájkra, hozzászólásra.. néha megosztásra (tudod, ezt nem szabad nyereményjáték feltételéül beállítani..)
.. és ne felejtsd el: a kitartó munka meghozza az eredményét, lehet, hogy nem azonnal, hanem napok, hetek, hónapok múlva. Ne add fel, kísérletezz, hogy mivel indítsd be a kétirányú kommunikációt!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.