Legyél sikeresebb napról, napra!

2015. augusztus 01. 10:00 - Nemes Lenke

Szöveg vagy design?

A belépőszintű ügyfeleknél a millió dolláros kérdés az szokott lenni, hogy mire költsek először, ha szűkös a keret:

Weboldal szövegezésre, vagy inkább egy dögös design-ra?

web-design-agency-01.jpg

Erre természetesen nincs A, vagy B válasz.. 

A tipikusabb megoldással kezdem: .. ha a külcsín a fontos, és nagyon egyedi, iszonyú kreatív honlapot szeretnél, akkor könnyen feláldozod a megfelelő írott tartalmak elkészíttetését... abban a reményben, hogy a programozó vagy Te majd odabiggyesztesz valamit, aztán majd dől a lóvé.  

Ebből szoktak megszületni az olyan katalógus honlapok, amelyek nem értékesítenek hatékonyan. Mert:

  • a termék vagy szolgáltatás leírásánál hajlamos vagy a minimumra építeni ( a legdurvább ha csak egy cikkszámmal illeted a terméket, de az átlag a cikkszám+ megnevezés).
  • a rólunk bemutatja, hogy milyen iskolákba jártál és hogyan kezdted a bizniszt
  • 10-ből 9 esetben a mi legyen a honlapodon fejtörő azzal végződik, hogy: főoldal valami akcióval, egy rólunk, egy termékek, egy kapcsolat, egy Facebook doboz, valamint valahol lesz egy ÁSZF, mert anélkül nem ildomos semmit sem értékesíteni.

Egy ilyen oldal esetén egyetlen okot mondj, hogy miért vásároljak tőled.. (és a Google-nek is, hogy miért jelenítsen meg kereseti találatként...)

A másik véglet a fehér holló kategória. Amikor valaki a nagyon minimál design mellett dönt.Választ egy szép kis 10 $-os sablont és azzal készíti el a honlapját. (Akár saját maga is). Viszont a szövegezésnél kikéri valaki olyan segítségét, aki 

  • tud helyesen írni
  • készített már egész mondatos termékleírást
  • beszéli a nyelvet, amelyen értékesíteni szeretne
  • tud egy kicsit a vásárló fejével gondolkozni
  • ...

Szerintem valahol a kettő között van a jó megoldás a kezdeti szűkös anyagi forrásokra. Személy szerint szeretem az olyan oldalakat, webáruházakat, amelyek rövid, tömör, lényegre törő módon mutatják be a portékát, de azért azt a rövid, tömör, lényegre törő, netán frappáns szöveget azért meg kell tudni írni

137189720.jpgSenkit sem szeretnék bántani, de az írásról egyértelműen azt gondolom, hogy nem mindenki képes rá. Van, aki sokkal tehetségesebb a bonyolult matek műveletek megoldásában, ezért szuper alkalmazásokat tud fejleszteni a vásárlóinak, de vannak olyanok is, akiknek elképesztő szépérzéke van és döbbenetes esküvői fotókat tudnak készíteni, de képtelenek hozzá egy élvezetes összefoglalót írni a blogjukra. (már ha ez a menüpont nem kaszálódott el a fejtörő során..)

Persze tanulható az írás, sőt kell is, mert mindent nem szervezhetsz ki, de azért az értékesítő mechanizmusokat jobb, ha olyan írja akinek ez a szuper képessége.

Tényleg, úgy egyáltalán senkinek se javaslom, hogy saját maga szövegezze meg a weboldalát. Még ha szuper tehetségesen írsz, akkor is beleveszel a szakmába. Nem vásárlói szemszögből fogalmazol, hanem szakmaiból.. de erről majd egy másik cikkben.. :)

Szóval design vagy szöveg?

Mindkettő. Mind a két ujjadba harapj egy kicsit és kérj segítséget már a tervezésénél. Mert lehet, hogy szerinted elég egy "rólunk", de a vásárlód számára, lehet hogy egy "hol az üzletem a plázában" menüpont sokkal többet segítene.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr257668094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Legyél sikeresebb napról, napra!
süti beállítások módosítása