Régen azt mondták a marketingre, hogy a "Reklámköltség fele pénzkidobás, bárcsak tudnám melyik fele..." és tádám! ma már egészen pontosan meg tudjuk mondai, hogy mi a pénzkidobás. Legalábbis, ha online nyomjuk a hirdetéseket.
Ahhoz pedig, hogy ezt ennyire pontosan meg tudjuk mondani arra van szükség, hogy minden forgalmat azonosítsunk, ami az oldalunkra érkezik. Ebben segítenek az URL építők, amelyekkel egy azonosító kriksz-krakszot tudsz hozzábiggyeszteni a linkjeidhez. Ez persze nem szép, ezért vagy elrejted egy hiperlinkbe, vagy URL rövidítővel teszed széppé..
Építesz, aztán rövidítesz, és mégis gyönyörűen fogod látni az analitikába, hogy melyik linked hogy szuperál. Tereli-e a forgalmat a kívánt irányba, vagy csak biteket foglal az éterben..
Az így felvértezett linkeket az Analytics minden extra varázslat nélkül fogja mérni, amit itt találsz meg:
Az Ügyfélszerzés menüponton belül a Minden kampány fülön.
Nézzük, hogy pontosan mit is mérhetsz itt:
- a közösségi média felületekről terelt forgalmat (pl. egy Facebook posztból, vagy egy Pinterest képről...)
- a hirdetéseid átkattintását- igaz, hogy sok helyen lehet ezt megnézni, de ha veszed a fáradtságot, és minden egyes hirdetésed egyedi url-el vértezed fel, látni fogod, hogy szinte soha nem egyezik az itt mért átkattintás a Facebook és az Adwords saját analitikájával.
- azt, hogy melyik hirdetésed, szöveged, kreatívod váltott ki interakciót az olvasóból. Melyik anyagod kelt valós érdeklődést. Melyik célzásod hoz valós konverziókat.
- e-mail átkattintásokat, azaz, hogy a hírleved mennyire hatotta meg a listádat (amúgy ezt a legtöbb hírlevélszoftver is méri, de ha még nincs ilyened, akkor mindenképpen paraméterezd a levélben lévő linkeket, hogy mérni tudd a hatékonyságot!)
- teszteléshez a legjobb eszköz.. hirdetéseket, célzásokat, kreatívokat, szövegeket, videókat tudsz megversenyeztetni és atom pontosan megmondani, hogy melyik teljesít jobban.
Mire lesz szükséged ahhoz, hogy jól működjön az analitikád, valós adatokat virítson a kampánykövetés?
- Struktúrára, el kell hogy szomorítsalak, ha azt gondoltad, hogy tervezés nélkül jó lesz a cucc. Sajnos ki kell találnod a rendszert, hogy mit és hogyan szeretnél pontosan mérni, és erre egy jelölési módszert rendszeresíteni, különben követhetetlen lesz, hogy ki- honnan- hogyan érkezett az oldaladra.
- Szorgalomra, sajnos minden egyes linket fel kell paraméterezni, ha szeretnéd mérni egy egyéni teljesítményeket.
Paraméterezd a linkeket és tudd meg melyik fele pénzkidobás a hirdetéseidnek, marketing költségeidnek! :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.